Cannes: 1 goud, 2 keer zilver en 11 brons voor Nederland op woensdag

Pay with views van Opel en J. Walter Thompson Amsterdam haalt goud.

Cannes Lions

Succes vanavond voor Nederland met een gouden Leeuw voor Pay with views van Opel van bureau J. Walter Thompson Amsterdam. Het was het derde goud voor Nederland in Cannes.

Er waren 31 nominaties voor Nederland te verzilveren. Het werden veertien Leeuwen (Film wordt morgenavond bekend). Hieronder het overzicht.

Advertentie
advertisement

PR

Pay with views - Opel - J. Walter Thompson Amsterdam: 1 goud, 1 zilver en 1 brons
KPN Safe Lock – KPN – N=5 2x brons
Lioness Crest – Nike – Wieden+Kennedy Amsterdam - brons
Dutch Masterjuices – Philips – Ogilvy Amsterdam – brons
Zie voor PR ook het uitgebreidere bericht.

Media

Appie Today - Albert Heijn – TBWA\Neboko – zilver
The perfect vlogger - Albert Heijn – TBWA\Neboko – brons

Handicab – Ford Nederland – Ogilvy Amsterdam - brons

Direct

Dutch Masterjuices – Philips – Ogilvy Amsterdam - brons
Pay with views – Opel – J. Walter Thompson Amsterdam – 2x brons

Social & Influencer

Adidas ‘Creativity gets you noticed – Adidas - 72andsunny Amsterdam - brons

Bij Innovation en Product Design waren geen Nederlandse winnaars.

Ook succes Young Lions competitie

In de Young Lions Media Competition was er ook Nederlands succes. Marc Hoes en Lennart Eshuis van OMD pakten er de eerste plaats.

FinchFactor

FinchFactor deed de PR voor The Uncensored Playlist, waarvoor een Zilveren Leeuw werd gewonnen in de categorie PR: Content-led Engagement & Marketing.

MediaMonks

MediaMonks werkte mee aan twee Leeuwen-winnende projecten: Know What Your Data Knows (Eleven San Francisco, Google). Dat won een Gold Creative Data Lion en The Uncensored Playlist (DDB Berlin, een zilveren PR Leeuw. 

Hierdoor staat de teller voor MediaMonks nu op 12 Lions: 3 keer goud, 3 keer zilver en 6 keer brons.

Totaal

Nederland heeft nu 1 Grand Prix, 3 goud, 4 zilver en 21 brons.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie