Colgate lanceert eerste social campagne: Courageous Smile

Colgate Palmolive Nederland wil optimisme stimuleren en werkt daarvoor samen met de Optimistenbond

Colgate lanceert eerste social campagne: Courageous Smile
Colgate

Mondhygiënemerk Colgate wil het dagelijkse optimisme stimuleren voor een betere wereld en lanceert daarvoor een nieuwe social campagne, Courageous Smile. Het merk stelt dat 2020 het jaar is waarin de Colgate-glimlach belangrijker wordt in de communicatie. Daarom, zo legt Colgate uit, heeft het besloten om de glimlach centraal te stellen in de nieuwe campagne die ontwikkeld is door Redfuse. Het merk wil laten zien hoe krachtig een glimlach kan zijn in de strijd tegen vooroordelen en tegenspoed in de wereld. 

Advertentie
advertisement
Colgate Equity - Courageous Smiles (30sec) Netherlands

Optimistenbond

Naast de nieuwe campagne, die vandaag live gaat, wil Colgate, onderdeel van Colgate Palmolive, nog verder gaan door een golf van optimisme bij haar werknemers en consumenten aan te wakkeren, eerst lokaal, dan regionaal en vervolgens internationaal. Hiervoor heeft Colgate de krachten gebundeld met de Optimistenbond, de Nederlandse tak van de internationale vereniging ‘Optimists without Borders'.

'Glimlach in het DNA'

Sophie Bailly Maître, general manager Oral Care Colgate Palmolive Europe Colgate geeft uitleg over het doel van de campagne: ‘Bij Colgate is de glimlach altijd al het hart van het DNA geweest: het helpt ons gevoel van eigenwaarde op te bouwen’, begint. Vandaag de dag zijn we aanwezig in de huishoudens van meer dan 60% van de wereldbevolking en daarom willen we meer doen en een stap verder gaan met onze initiatieven. Ons ambitieuze doel is om het optimisme te stimuleren en hoe kan dat beter dan door samen te werken met de Optimistenbond Nederland? Samen zullen wij de gereedschappen leveren om het optimisme in ons dagelijkse leven aan te moedigen.’ 

‘Colgate-Palmolive heeft met de keuze voor een Courageous Smile de kern geraakt van wat Optimisten Zonder Grenzen in gang wilde zetten, vertelt Katharina Müllen, erevoorzitter Optimistenbond: ‘Vertrouwen, verantwoordelijkheid, oplossingsgerichtheid, constructieve actie. Waarden die ons bewustzijn richten op wat mogelijk is met vereende krachten in plaats van bij de pakken neer te zitten.

Pessimisme bestrijden

Het bedrijf benadrukt dat iedereen een verschil kan maken: ‘Om het pessimisme in de maatschappij te bestrijden, is er een ding wat we allemaal bezitten, en in kunnen zetten voor meer optimisme: de glimlach.’

Plaats als eerste een reactie

Advertentie