Nieuwe herfstcommercial van Albert Heijn draait om 'zeven dagen koken'

En de muziek is geïnspireerd op het nummer 'Zeven dagen lang' van Bots.

Een still uit de YouTube-commercial
Screenshot via YouTube

Weinig Nederlandse nummers hebben een melodie die zo herkenbaar is als Zeven dagen lang van popgroep Bots. Grote kans dat als je het nummer even luistert, het deuntje de rest van de dag in je hoofd zit, stelt Albert Heijn. En misschien is dat wel wat de supermarktketen beoogt door het deuntje te lenen voor zijn nieuwe tv-commercial (bureau: TBWA\Neboko) die draait om het koken van herfstgerechten. 

'Wat zullen we koken'

In de 25 seconden durende tvc zien we Bart, de man van supermarktmanager Ilse, thuiskomen met volle boodschappentassen. Daarna leeft hij zich volledig uit in de keuken. Groenten vliegen door de lucht, veranderen op zijn snijplank in een moordtempo in blokjes of balanceren op zijn vingers. En dat allemaal op de muzikale maat van Zeven dagen lang, met tekst van Albert Heijn. Het gerecht dat vervolgens uit de oven komt en op de keukentafel geserveerd wordt aan Ilse en haar vriendinnen, illustreert de boodschap van de supermarktketen. Namelijk dat de herfst hét moment is om verspakketten met veel (herfst)groenten in huis te halen. 

Niet geheel toevallig introduceert Albert Heijn tegelijk met deze campagne nieuwe verspakketten en pureersoepen. Bekijk de tvc hieronder.

Pannenactie is 'een unicum'

De tvc valt samen met een spaaractie van Albert Heijn om klanten aan nieuwe pannen te helpen. Wie een oude pan inlevert, krijgt zegels om met korting een nieuwe pan te kopen. Albert Heijn heeft een samenwerking met Renewi gesloten om ingezamelde pannen te verwerken en er grondstoffen uit te halen.

Johan van der Zanden, directeur marketing en communicatie: 'Met deze inruilactie maakt Albert Heijn het mogelijk voor klanten om op een makkelijke manier bij te dragen aan de circulaire economie. Een unicum voor een spaaractie in de supermarkt. We zijn er heel blij mee dat we samen met Renewi een laagdrempelige actie hebben opgezet en dat we klanten blijven inspireren om duurzame keuzes te maken voor de keuken. Of het nu gaat om pannen of om het eten dat je er mee bereidt.'

Credits

Albert Heijn: Johan van der Zanden, Inge Wortelboer, Kris Arkenbout, Marlous de Jongh, Karina Boom
Co-creatie bureaus: TBWA\ Neboko, Boomerang, AH Studio, Ambassadors, Holy Fools (productie) en Jelle de Jonge (regie)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie