Deen lanceert voor het eerst landelijke commercial op televisie

De supermarkt maakt een einde aan zijn bescheidenheid en rolt voor het eerst een landelijke campagne uit.

Supermarkt Deen maakte woensdag zijn debuut op televisie. De keten heeft, in samenwerking met Today is Canday, zijn positionering aangescherpt en introduceert die middels een commercial aan Nederland. Het is de allereerste landelijke campagne. 

Familiebedrijf Deen is 85 jaar geleden opgericht. De keten heeft filialen in Noord-Holland, Flevoland, Gelderland en Utrecht. Deen opent nu ook vestigingen in andere provincies, en rolt daarom een landelijke campagne uit.

Bloemen

De commercial geeft de kijker een rondleiding door de winkel. De sterke punten van de formule komen aan bod, zoals het verse brood, de bloemenafdeling en verse producten. De video moet klanten het gevoel van ‘thuiskomen’ geven, dat komt ook naar voren in de nieuwe pay-off ‘Dat is lekker thuiskomen’.  

Deze zin is tot stand gekomen omdat Deen zijn klanten centraal wil zetten, vertelt Roger Werkhoven, copywriter bij Today is Canday. De supermarkt heeft volgens hem er bewust voor gekozen om niet met een supermarktmanager (Albert Heijn) of met een BN'er (Jumbo) aan de slag te gaan. 'In de video komen alleen klanten in beeld.'

Marketingpraat

De strategie om de klanten in de spotlights te zetten werkt Deen ook uit online. Werkhoven: ‘Wij zijn bezig met het ontwikkelen met een omnichannelstrategie, waarbij Deen de klantportretten online doorvertaald.’

Werkhoven laat weten dat het thuisgevoel erg bij de formule past. ‘Deen is een familiebedrijf en dat zie je aan alles. Toen we gingen filmen kwam Joost Deen ook zelf kijken, hij controleerde bijvoorbeeld of het brood goed lag. De cultuur van een familiebedrijf wordt overgedragen aan het personeel; ze groeten iedereen die binnenkomt en de keten speelt in op lokale behoeften.’ Lachend: ‘Dit is geen marketingpraat hoor.’

Advertentie