Deze ludieke campagne probeert een koffie-afspraak met Elon Musk te regelen

Autoladerfabrikant Easee nodigt Musk uit voor een koffie om te praten over het versnellen van de energietransitie.

Een still uit de campagnevideo
Afbeelding: aangeleverd

Easee, een merk dat opladers maakt voor elektrische auto's, probeert een koffie-afspraak te regelen met Elon Musk, eigenaar van (onder andere) Tesla. Musk spreekt op 29 augustus op een energieconferentie in Noorwegen, het thuisland van Easee. De drie ondernemers willen graag eens met Musk in gesprek over het (versnellen van) de groene energietransitie. 

Ludieke video en website

Om de aandacht van de drukbezette en rijkste persoon ter wereld te trekken, heeft Easee een ludieke campagne laten ontwikkelen. In een campagnevideo van twee minuten is het Noorse dorp Jørpeland (zevenduizend inwoners) omgetoverd tot 'Musk City', vol elementen die doen denken aan Musk. Zijn beeltenis hangt aan de muur bij de bakker en is te zien op tattoos en koffiemokken, bijvoorbeeld. Dorpsbewoners rijden er rond in Tesla's, betalen met DogeCoin (een cryptomunt waar Musk fan van is) en schieten raketten de lucht in - Musk is eigenaar van raketbedrijf SpaceX.

De campagnevideo is hieronder te bekijken. Bij de campagne hoort ook een speciale website.  

Easee in Nederland

Easee, dat slimme (thuis)laders verkoopt aan bezitters van elektrische auto's, is sinds mei actief in Nederland. Het bedrijf werkt samen met Born05, Glasnost en IM Lounge (allen onderdeel van Ace) en startte in juni zijn eerste campagne in Nederland

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie