Autolader-fabrikant Easee wil met campagne de overstap naar elektrisch rijden aanjagen

De Noorse fabrikant van autoladers is gestart in Nederland en rolt nu zijn eerste campagne uit.

Afbeelding: Easee

Easee, een Noors bedrijf dat (thuis)laders voor elektrische auto's verkoopt, start zijn eerste grote campagne in Nederland en België. Born05 heeft de campagne ontwikkeld in samenwerking met Glasnost en IM Lounge (allen onderdeel van Ace) en vanaf vandaag zichtbaar op tv, in online video, op social media en in programmasponsoring. De videoreclames duren in hun volledige en ingekorte vorm dertig en vijftien seconden.

De autoladers van Easee zijn sinds mei beschikbaar in Nederland, vandaar dat het nu een introductiecampagne start. Doel van de campagne is de 'stijlvolle, compacte en slimme autolader' onder de aandacht brengen en 'een nieuwe doelgroep overtuigen om de overstap te maken naar elektrisch rijden.'

De commercial (dertig seconden) is hieronder te bekijken.

Laad jezelf op

Carolijn Daamen, marketing manager Benelux bij Easee: 'We zijn erg enthousiast dat Easee nu ook beschikbaar is in de Benelux. Het thema van de campagne is ‘Day & Night’, waarbij het belang van (jezelf) optimaal opladen centraal staat. Aan het eind van de dag kom je wellicht 'leeg' thuis. De drukke dag gaat over in de stille nacht. Een goede nachtrust kan bijdragen aan het opladen van lichaam en geest. Ondertussen wordt je auto, dankzij de Easee-lader, ook optimaal opgeladen, zodat het de volgende dag weer vol energie met jou op pad kan. Om het design en de storytelling zo goed mogelijk naar voren te laten komen, is er samen met Born05 gekozen voor een televisiecommercial. We willen graag dat onze gebruikers voelen dat ze niet alleen een product aanschaffen, maar ook een ervaring, een verhaal. Dit verhaal heeft Born05 heel passend tot uiting gebracht in deze campagne.'

Ace werkt sinds januari voor Easee

Born05, Glasnost en IM Lounge zijn in januari aan de slag gegaan voor Easee. Adformatie schreef destijds: Born05 neemt de lead in de ontwikkeling van de campagne die in het eerste kwartaal wordt uitgerold. Glasnost neemt de verantwoordelijkheid voor de bijbehorende PR-strategie en media performance agency IM Lounge verzorgt de mediastrategie en inkoop van de internationale campagne.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie