Dit is de beste Nederlandse reclamemuziek van 2018, kies je favoriet

Maak je keuze uit de beste 20 nummers voor de Nederlandse Reclamemuziek Awards.

Appelsientje, Koning Toto en YoungCapital behoren tot de kanshebbers voor de Reclamemuziek Awards 2018. In totaal zijn er voor deze prestigieuze reclame- en muziekprijs meer dan 150 commercials ingestuurd. Een deskundige jury heeft hieruit twintig commercials geselecteerd, verdeeld over twee categorieën: Bestaande Muziek en Gecomponeerde Muziek. Vanaf vandaag kan het publiek zijn stem uitbrengen op de muziek in beide categorieën.

Advertentie
advertisement

Adformatie en Buma Cultuur

In elk van de twee categorieën van de Reclamemuziek Awards 2018 (Bestaande Muziek en Gecomponeerde Muziek zijn 10 muziekstukken genomineerd. De winnaars worden bepaald door de stemmen van de vak- en publieksjury, waarbij het oordeel van beide jury’s elk voor 50% meetelt. Vanaf vandaag, donderdag 11 april kan iedereen in Nederland zijn of haar stem uitbrengen. De winnaars zullen op dinsdag 21 mei bekend gemaakt worden tijdens het Buma Music in Motion event, en op Adformatie.nl. 

Stem nu op de beste Nederlandse reclamemuziek die het afgelopen jaar in (inter)nationale commercials te horen is geweest.

Op de stempagina kun je alle commercials bekijken en beluisteren. Klik in elk van beide categoriën op je favoriet (stap 1 en 2), klik dan op Stem Nu (stap 3) en voer je keuze in.

STEM HIER

Nominaties

Top 10 Bestaande muziek

  • Appelsientje – ‘Gimme that sunshine’
  • Asics – ‘Beast’
  • Boots – ‘Dance, Shake, Move’
  • Disneyland Parijs – ‘The Impossible Dream’
  • Eneco – ‘Het Dorp’
  • Provincie Drenthe – ‘Uprising’
  • Samsung – ‘The Way I Love You’
  • Vodafone - 'You and Me'
  • Volkswagen Polo Russia – ‘Good Day’
  • Wakker Dier – ‘Stop de staleend’

Top 10 Gecomponeerde muziek

  • BMW - ‘Gender Equality’
  • Hennep Uitvaart
  • TOTO - ‘Koning Toto’
  • Lotto - ‘En Rêve On Se Voit’
  • Museumnight 2018
  • Tears Dry Gin - ‘Tears in Heaven’
  • The Joy of Plants - ‘Thanks Plants’
  • Gentleman’s Ride - ‘The Motorcycle Symphony’
  • YoungCapital - ‘Proud To Be’
  • S7 Airlines - ‘In Tears’

 

De Vakjury

Adformatie en Buma Cultuur zetten zich samen in om het toenemende belang van muziek in de reclamebranche onder de aandacht te brengen. Deze campagne trappen beide organisaties af met de Reclamemuziek Awards 2018, een verkiezing waarin de merken, muzikanten en media-componisten die het verschil maken door het gebruik van muziek in reclame beloond worden. De verkiezing, die sinds vijf jaar door Adformatie werd georganiseerd, is in de nieuwe opzet onderdeel geworden van de Buma Awards en het Buma Music in Motion event.

Maartje Glas, Buma Cultuur: “Al eerder hebben Adformatie en Buma Cultuur gesproken over het gezamenlijk optrekken om reclamemuziek in ‘the spotlight’ te zetten en dit jaar hebben we de daad bij het woord gevoegd. Het betekent dat de Reclamemuziek Awards onderdeel worden van de Buma Awards en het Buma Music in Motion event. Zo krijgt de reclamemuziek de aandacht die dit onderdeel van de muziekbranche verdient”.

De vakjury bestaat uit specialisten van zowel bureau- als adverteerderszijde en professionals uit de muziekwereld (zie hier voor de profielen van de juryleden):

  • Rob Beemster (Adformatie)
  • Menno de Boer (Radio 538)
  • Danielle Guirguis (Smarthouse)
  • Rogier de Bruin (Herc)
  • Mariette Leenhout (Randstad)
  • Sander van Maarschalkerweerd (Sizzer)
  • Bas Welling (WeFilm)
  • Johan Hoogewijs (filmcomponist)
  • Renger Koning (Soundbase)

De samenstelling van de longlist kwam mede tot stand in samenwerking met het platform www.muziekindereclame.nl en de STER.

Reacties: 9

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Frank
Imposseble dream spreekt me erg aan
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Amanda Cervantes
"The Impossible Dream" is my favourite.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Bruinsma
Met kop en schouders boven aan, the impossible dream van Sean Christopher. Deze Disney commercial met bijbehorende muziek is zoooo mooi en dan die prachtige fragile stem van Sean,
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Beau Jazz
The Impossible dream van Sean Christopher. Wat een stem die de emotie bij deze clip perfect maakt.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Robert
Prachtig gezongen en perfect aansluitend bij het filmpje
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Joan
Disneyland Parijs - 'The Impassible Dream' gezongen door Sean Christopher. In een woord Prachtig!
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Jenny
IMPOSSEIBLE DREAM emotie en een prachtige stem.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Ralph Balk
Knalplanga?
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Jade
Disney's The impossible dream!
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie