Dit zijn de winnaars van de YouTube Works Awards

ING's 'Kingday event in your livingroom' wint de Grand Prix.

Winnaars in zes categorieën en een Grand Prix: YouTube reikte donderdagmiddag tijdens de YouTube Works Awards prijzen uit aan de beste Nederlandse YouTube-campagnes. Het videoplatform wil laten zien dat creativiteit, vernieuwing en effectiviteit hand in hand gaan. Adformatie en bvA zijn partner. Het is na succes in het buitenland met deze awards de eerste keer dat YouTube Nederlandse prijzen verdeelt.

De Grand Prix is uitgereikt aan de meest creatieve, innovatieve en datagedreven campagne met duidelijke businessresultaten. Dat is ING met 'Kingday event in your livingroom'.

Categorie: Meeting the moment  
De campagne die het meest effectief heeft ingespeeld op de gebeurtenissen in 2020

ING's Kingday event in your livingroom


Categorie Creative Innovation
De campagne met de beste creatieve executie op een digitaal platform dat heeft geleid tot business resultaat.


The Dark Side of Money -  N=5, ABN Amro    

 


Categorie Media Innovation
De campagne met de beste mediastrategie die heeft geleid tot business resultaat.


Jumbo E-commerce: schoolvoorbeeld van de kracht van digital-first - Jumbo, Alfred, UM, Reprise


Categorie: The Underdog
De campagne die tegen de verwachting in een grote impact creëerde

How Gamma claims the home DIY domain on YouTube - Team5PM, Gamma


Categorie: Action Driver 
De campagne die het best illustreert hoe YouTube is ingezet om consumenten op beslismomenten in actie te brengen


Bram Krikke werft jongeren voor leukste bijbaan bij Jumbo!  - Jumbo Supermarkten, UM NL, Yune, Top Notch & Noah’s Ark


Categorie: Brands as Creators
De campagne die merken als creators laat zien, waarbij YouTue-formats worden gebruikt om communities te laten groeien en wordt ingespeeld op consumententrends


PlayStation YouTube channel NL – For The Win: Masked - PlayStation Nederland x MediaCom Creative Systems


Grand Prix

ING's Kingday event in your livingroom

De finalisten in de verschillende categorieën staan hier.
 

De jury bestond uit: Bas Welling (Wefilm), Birgit Zuurveld (Hammerfest), Dimi Albers (Dept), Dries Poels (Nederlandse Loterij), Els Wijnstekers (Dentsu), Jai Kotecha (Ogilvy Social Lab), Quinty Misiedjan (Quinsding), Tanja Bom (ABN Amro), Tessa van der Starre (MediaCom), Tom Schoufs (5pm) en Vincent Patty (Top Notch).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie