Diversiteitsplatform Nieuw Wij zoekt het nieuwe ‘Wij-gevoel’ 

De campagne ‘Ik ben Én/Én. En jij?' wil discriminatie en polarisatie tegengaan door aan te tonen dat diverse mensen overeenkomsten hebben.

Diversiteitsplatform Nieuw Wij zoekt het nieuwe ‘Wij-gevoel’ 
KesselsKramer

Netwerkorganisatie en diversiteitsplatform Nieuw Wij lanceert een campagne in de zoektocht naar een nieuwe vorm van ‘wij’ in de maatschappij. Volgens het platform moet die nieuwe 'wij' niet gebaseerd zijn op verzuilde, ouderwetse overeenkomsten als geloof en politieke kleur of afkomst, maar op het accepteren van de onderlinge verschillen. Met de campagne ‘Ik ben Én/Én. En jij?’, ontwikkeld door KesselsKramer, wil het discriminatie en polarisatie tegengaan door een diversiteit aan mensen uit te laten leggen hoe ‘gelaagd hun persoonlijkheid’ is waardoor altijd wel een overeenkomst aan het licht komt die verbindt.

Advertentie
advertisement

De campagne-video's

Amma Asante - Ik ben Én-Én
Mostafa Hilali - Ik ben Én-Én
Rolinka Klein Kranenburg - - Ik ben Én-Én

'Er is altijd iets te vinden dat bindt'

In de campagne zijn het dominee Rolinka Klein Kranenburg, Marokkaans-Nederlandse legerofficier Mostafa Hilali, Ghanees-Nederlandse bestuurder Amma Asante, en Chinees-Nederlandse journalist Pete Wu die door het uitleggen van de gelaagdheid ervaren dat ze toch iets gemeen hebben met een ander van wie dat op het eerste gezicht niet verwacht werd. Volgens Nieuw Wij bewijzen de video's dat niemand óf dit óf dat is, iemand is altijd én dit én dat. ‘Dan is er altijd wel iets te vinden dat tóch bindt.'

Lees ook: 

Credits

Klant: Nieuw Wij

Concept: KesselsKramer Amsterdam

Video- & fotografie: Karim Jobe

Sound design: Jonas Leopold (Riversound)

 

Plaats als eerste een reactie

Advertentie