Nederlandse filmbranche wil bioscoopbezoek stimuleren en start campagne: 'Ganaardefilm.nl'

Volgens het samenwerkingsverband kan niets tegen de echte bioscoopervaring op en worden filmliefhebbers thuis vaak gestoord.

Nederlandse filmbranche wil bioscoopbezoek stimuleren en start campagne: 'Ganaardefilm.nl

Ganaardefilm.nl lanceert twee spots om mensen weer te enthousiasmeren naar de film te gaan. De campagne, ontwikkeld door KesselsKramer, is te zien zijn op televisie, online en op social media. Met Ganaardefilm.nl slaat de Nederlandse filmbranche de handen ineen. Filmliefhebbers worden thuis vaak gestoord en de campagne moet duidelijk maken dat de echte bioscoopervaring altijd beter is. Met de commercials wil Ganaardefilm.nl hier herkenbaar op inspelen.

Advertentie
advertisement
Ganaardefilm.nl - Ridders

Tweederde filmkijkers wordt thuis gestoord tijdens kijken

Genaardefilm.nl legt uit dat ruim 93% van het Nederlandse filmpubliek films heeft gekeken tijdens de sluitingsperiode van de bioscopen en filmtheaters. Dit blijkt uit de resultaten van het onderzoek dat is opgezet vanuit de filmbranche naar het kijkgedrag tijdens de sluiting. In het rapport komt naar voren dat 66% van de filmkijkers gestoord zegt te zijn tijdens het kijken van films. De stoorzenders waren de telefoon (70%), luidruchtige huisgenoten (41%) of een pakketbezorger (21%). Film kijken is volgens de initiatiefnemers nog steeds onverminderd populair: 52% keek 1 tot 3 films per week en 26% zelfs meer dan 3 films per week. 96% daarvan gaf aan dat ze films gewoon op de bank keken. In bed (36%) en bij vrienden (15%) waren daarna de meest populaire plekken.

Het grote scherm, het avondje uit en het ongestoord kijken werd het meest gemist toen bioscoopbezoek niet mogelijk was.

Ganaardefilm.nl - Romantiek

Ongestoord kijken

Ganaardefim.nl zegt dat door de sluiting van de bioscopen en filmtheaters films op andere manieren en plekken werden bekeken. ‘Dat dit mogelijk was heeft menig filmfanaat door de moeilijke corona-tijd heen geholpen. Toch kan niets tegen de echte bioscoopervaring op: het grote scherm, de luxe bioscoopstoel, het meeslepende geluid, de donkere zaal en de geur van popcorn. De bioscoop is dé plek waar je even helemaal kunt onderdompelen in de andere wereld die film biedt.’ De campagne haakt in op de ‘stoorzenders’ die thuis aanwezig zijn waardoor de beleving van de film minder wordt. Ganaardefilm.nl verwacht dat het publiek zich zal herkennen in de campagnespots. Omdat dat soort situaties vers nog vers in het geheugen zullen zitten. Acteurs Jan Kooijman, Robert de Hoog, Nasrdin Dchar en actrice Thekla Reuten spelen de hoofdrollen in de spots.

De Nederlandse filmbranche 

De campagne is bedacht door KesselsKramer en uitgevoerd in samenwerking met regisseur Michiel ten Horn (Aanmodderfakker, Ares) en productiehuis Since ’88. Ganaardefilm.nl is een initiatief van de Nederlandse filmbranche bestaande uit alle filmdistributeurs aangesloten bij branchevereniging FDN, alle bioscopen en filmtheaters aangesloten bij branchevereniging NVBF, Nationale bioscoopbon, het Nederlands Filmfonds, NVPI, Film.nl, Nicam, CFAB/Sekam, het Nederlands Film Festival, Cineville en Jean Mineur Mediavision.

Thuis worden filmliefhebbers vaak gestoord
Thuis worden filmliefhebbers vaak gestoord Ganaardefilm.nl

Plaats als eerste een reactie

Advertentie