Overslaan en naar de inhoud gaan

Bureau Jeugd en Media gebruikt Google-donatie om jongeren bewuster te maken van online veiligheid

De organisatie informeert via lesprogramma's jongeren over online veiligheid en burgerschap. Google doneert 375 duizend euro.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Bureau Jeugd en Media krijgt een donatie van 375 duizend euro van Google.org, de filantropische tak van Google. Met de donatie gaat Bureau Jeugd en Media zijn lesprogramma voortzetten om meer jongeren te informeren over hun online veiligheid. Dit gratis lesprogramma - De InternetHelden - is twee jaar geleden gestart, onder andere dankzij donaties van Google en Nederlandse internetorganisaties.

related partner content for mobile comes here

Bureau Jeugd en Media heeft sindsdien ruim zevenduizend online lessen gegeven, meer dan twintig ouderavonden verzorgd en speciale lessen georganiseerd tijdens themaweken.

Uitgebreider lesprogramma

Google en Bureau Jeugd en Media zeggen enthousiast te zijn over de resultaten van De InternetHelden en het lesprogramma daarom voort te zetten. Met de donatie gaat Bureau Jeugd en Media het huidige leerplan evalueren, nieuwe lesmaterialen ontwikkelen voor meertalige en laaggeletterde gezinnen en de software verder ontwikkelen. 

Het lesprogramma krijgt een extra thema: gezondheid en welbevinden onder invloed van media. Alle lesmaterialen zijn bedoeld voor leerlingen in de eerste drie leerjaren van het voorgezet onderwijs. Meer informatie is te vinden bij Bureau Jeugd en Media.

Meer jongeren en ouders bereiken

'We zijn erg dankbaar dat Google ons de kans geeft om ons werk voor De InternetHelden voort te zetten. We zullen ons richten op het uitbreiden van de lessen met een extra thema over gezondheid en welbevinden onder invloed van media, en het geschikt maken van de lessen en de oudertoolkit voor gebruik in het speciaal voortgezet onderwijs, waar grote behoefte is aan goed lesmateriaal met betrekking tot mediawijsheid. Tegelijkertijd kunnen we hiermee nog meer ouders ondersteunen', zegt Justine Pardoen, ceo Bureau Jeugd & Media.

'Docenten en ouders zijn nog altijd op zoek naar de juiste middelen en kennis om kinderen te leren hoe ze veilig en verstandig gebruik kunnen maken van het internet. Met onze bijdrage aan het programma De InternetHelden hopen we dat ouders en scholen de juiste tools in handen krijgen om jongeren te helpen de vaardigheden te ontwikkelen die ze nodig hebben om veiliger en zelfverzekerder het internet te ontdekken', voegt Martijn Bertisen toe als country director bij Google Nederland

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in