Eneco's 'We doen het nu'-campagne wil de energietransitie versnellen

De campagne focust zich op interne en externe communicatie, om mensen aan te sporen om nú stappen te zetten op klimaatvlak.

Een campagnebeeld
Afbeelding: aangeleverd

Eneco start een campagne met de naam 'We doen het nu' om mensen te enthousiasmeren 'die volgende duurzame stap vandaag te zetten.' De campagneslogan past bij de ambitie van Eneco om in 2035 klimaatneutraal te zijn, zowel met zijn eigen activiteiten als in de levering van energie aan klanten. Het energiebedrijf gebruikt 'We doen het nu' zowel voor externe communicatie als binnen de organisatie, onder andere door medewerkers te betrekken als merkambassadeur.

Advertentie
advertisement

Vragen erkennen en antwoorden bieden

In de campagne erkent Eneco dat Nederlanders vragen hebben over verduurzamen en geeft het bedrijf naar eigen zeggen antwoorden en oplossingen die binnen handbereik liggen. 

De Eneco-campagne volgt na de herpositionering van het bedrijf, dat onlangs Publicis Groupe koos als nieuw lead agency in Nederland en België. Publicis ontwikkelde de nieuwste campagne en rolt 'm eind juli uit in Nederland. België volgt in september. De campagne verschijnt onder meer op radio, tv, digital out of home, social media en display. Eneco richt zich op corporate, b2b en b2c. 

Publicis zegt dat AdGreen bij de productie toezicht hield op het 'duurzamer maken van de reclamespot en de ecologische voetafdruk van de hele productie werd in kaart gebracht en geminimaliseerd.' 

Friso Ludenhoff, ECD Publicis Groupe: 'Mensen weten echt wel dat we een klimaatprobleem hebben. Daar hoeven we ze niet meer van te overtuigen. Als we met doom-scenario’s komen, zorgt dat er alleen maar voor dat de luiken dicht gaan. Het is té negatief. In deze campagne focussen we ons op wat er wél gebeurt. Positief, actief en met veel energie. Het is een campagne die laat zien wat we nu allemaal doen. In sommige gevallen zelfs live. We laten de versnelling zien. Geen mooie beloftes over de toekomst, maar een concreet verhaal met voorbeelden. Want als we in 2035 klimaatneutraal willen zijn, moeten we nu heel hard aan de bak.'

Credits:

Adverteerder: Eneco 
Campagne: We doen het nu 
Creatief bureau: Publicis Groupe 
Regie: Gregory Ohrel 
Productie: Producteur Provocateur  
Line productie: Drbarefoot 
Editor & VFX supervisor Hans Desmet 
Mediabureau: Mindshare.Greenhouse  

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie