Premium

Eurojackpot ‘Zooo veel money’-campagne: ‘Laat je fantasie de vrije loop, dan is alles te koop’

Dé expert in geld uitgeven, ZoooveelMoneyMan: 'Rijkdom wordt verspeeld aan mensen zonder fantasie.'

Eurojackpot | Inspirator 'ZoooveelMoneyMan'
Dept

Eurojackpot geeft met de opvoering van ‘ZoooveelMoneyMan’ in de nieuwe campagne verdieping aan haar merkmantra ‘Zooo veel money’. De campagne, ontwikkeld door Dept in samenwerking met Greenhouse Group, laat zien wat er allemaal te koop is als je de fantasie de vrije loop laat.

Volgens de loterij is het voor Nederlanders lastig om te bedenken wat ze allemaal kunnen doen als ze een enorm grote som geld winnen. Met de nieuwe campagne wil Eurojackpot de fantasie van de Nederlandse consument aan zetten. 

Advertentie
advertisement
Eurojackpot | ZoooveelMoneyMan
Eurojackpot | ZoooveelMoneyMan Dept

Documentaire & e-book

Dept is eerder dit jaar verkozen tot het digitale creatie bureau van Eurojackpot en dit is de eerste online-first campagne die live is gegaan sinds de samenwerking is beklonken. Eurojackpot vond het moeilijk te bevatten dat Nederlanders niet altijd de fantasie hebben om, na een grote gewonnen geldprijs, veel geld anders te besteden dan enkel de clichématige aankopen zoals de sportauto, een privé vliegtuig of een eiland.

‘ZoooveelMoneyMan’ moet daarom helpen fantaseren en volgens Dept is de campagnevideo zelfs te beschouwen als een documentaire. Onderdeel van de campagne is ook een te downloaden e-book, want als inspirator heeft de ‘ZoooveelMoneyMan’ uiteraard een boek uitgegeven. Daarnaast geeft de grote inspirator inzicht in zijn leven door te laten zien hoe hij influencers inzet zodat hij zelf niet hoeft te sporten en vertelt hij wie zijn 'wake-upcall' verzorgt.

Eurojackpot | ZoooveelMoneyMan | Op bezoek bij | 80" documentaire

'Verschil maken in communicatie'

Saskia Baartman, business manager Eurojackpot vertelt over de campagne: ‘Eurojackpot is een van de zeven merken van Nederlandse Loterij, maar nog niet zo bekend bij het grote publiek als Staatsloterij, Toto of Krasloten. Maar we hebben grote ambities voor de toekomst. Eurojackpot wil zich positioneren als een unieke en eigentijdse loterij.

We willen daarom ook het verschil maken in communicatie en creatie. Hopelijk ervaren consumenten ZoooveelMoneyMan als leuke content, want een beetje humor kunnen we wel gebruiken in deze gekke tijd.’ 

Eurojackpot | ZoooveelMoneyMan | Drake up call | 6" bumper

Een inspirator heeft een eigen boek uitgegeven

Rob Voortman, senior creative bij Dept licht de campagne toe: ‘De tips van ZoooveelMoneyMan komen terug op verschillende kanalen. Niet alleen via social uitingen, maar ook op de campagnewebsite, display banners en zelfs in een e-book dat daadwerkelijk te downloaden is, want wat is een groot inspirator zonder eigen boek?’ 

Eurojackpot | ZoooveelMoneyMan | Drake up call | 6" bumper

Credits:

Verantwoordelijk bij Eurojackpot: Thomas van Hunsel, Saskia Baartman, Fabian Zwaan, NLO studio

Bureau: Dept

Online mediabureau: Greenhouse

Strategie: Dennis Hamakers

Creatives: Rob Voortman en Max Kurstjens

Creative Director: Robin Meekel

Account Manager: Daan Hülsmann

Project Manager: Marit Hulscher

Agency Producer: Dennis Gijsbers

Director: Nils Vleugels

Producer: Nienke Bliek

Director of Photography: Daan Bothof

Edit: Laura Brouwer & Ruben Labree

Grading: Ruben Labree

Geluid: Klevr

 

premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

Advertentie