EuroParcs lanceert eerste tv-commercial: ‘We leggen een link met voetbal, niet met het WK'

Het aantal geboekte vakantieverblijven moet omhoog, vindt marketingmanager Marco Budding.

Het is goed toeven op Europarcs

EuroParcs is voor het eerst in de reclameblokken van de Nederlandse en buitenlandse televisie te zien. Doel van de commercial genaamd 'Je hebt 't gevonden' is om een breder publiek dat een verblijf op het vakantiepark overweegt te bereiken. Ook wordt 'de diversiteit aan accommodaties' over de bühne gebracht.

De naamsbekendheid van het vakantiebedrijf is, mede door het sponsorship met Feyenoord, de laatste jaren groeiende, maar dat is nog niet genoeg, aldus marketingmanager Marco Budding. De campagne moet het vakantiemerk 'een extra boost' geven, zegt hij. Europarcs heeft 65 parken in Nederland, Duitsland, België, Luxemburg en Oostenrijk.

Eerder dit jaar bracht Europarcs een (online) commercial uit, ontwikkeld door House of Sports.

Meer omzet door tv

EuroParcs besteedde zijn marketingeuro's voorheen voornamelijk aan offline uitingen, zoals abri's, print en online marketing. Het bedrijf adverteert nu voor het eerst op televisie. Budding: 'Hoe groter je bekendheid, hoe groter de voorkeur, is mijn overtuiging. Het uiteindelijke doel van de campagne is om de omzet van geboekte vakantieverblijven te laten groeien.'

De tv-commercial, in versies van 20 en 40 seconden, wordt tijdens het WK uitgerold. Ook na het toernooi en in het nieuwe jaar zal 'ie nog te zien zijn, zowel in Nederland als in het buitenland.

Geen link met WK

In de commercial kijken we naar een oudere man op een Europarcs-vakantiepark die op zoek gaat naar de eigenaar van een voetbal die in 'zijn' tuin is beland. Een woordvoerder laat desgevraagd weten dat er inderdaad een link met de voetbalsport wordt gemaakt, maar níet met het WK in Qatar. 'Dan was-ie meer 'oranje' geweest. We leggen gewoon een verband met vertier, feelgood, en dat is voetbal, nog altijd de nummer één volkssport.'

Advertentie
advertisement
Credits:
Creatie: Robbert Dirksen en Serge van Wijngaarden
Productiemaatschappij : Uhu-Productions
Regie: Alain Friedrichs
Componist : Sizzer
Media: Abovo Maxlead

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Wordt lid van Adformatie!

Wordt lid van Adformatie → Login →
Advertentie