Fair Play Casino zet in op zwart-wit-campagne gemaakt door Lukkien

Productiehuis ontwikkelde een zwart-wit-campagne om de start van legaal online gokken in Nederland onder de aandacht te brengen.

Lukkien

Casinoketen Fair Play Casino viert de introductie van legaal online gokken in Nederland met een campagne, ontwikkeld door Lukkien. Het productiehuis maakte de 'Dat vind ik Fair'-campagne onder regie van Carli Hermès en toont die via tv-commercials, online commercials, billboards en banners. 

De campagnevideo is zwart-wit gemaakt. Een bewuste keuze, zegt Anna de Jong, senior producer van Lukkien. 'Juist het weglaten van kleur zorgt voor krachtige, niet-afleidende beelden, die onder regie van Carli Hermès nóg intenser zijn geworden.'

De modellen die in de video te zien zijn, spreken ook de stemmen in. De Jong hierover: 'het gebruik van de echte stemmen maakt de uitingen nog rauwer en intenser. En doordat we steeds een quote van iemand anders te horen of te zien, blijft de campagne verrassen en prikkelen.'

Advertentie
advertisement

Legalisering online gokmarkt

De campagne Dat vind ik Fair heeft als doel aandacht creëren rondom de legalisering van online gokken in Nederland. Sinds 1 oktober mogen de eerste tien bedrijven met een licentie online gokken aanbieden. Fair Play Casino is één van die partijen en wil met deze campagne zijn imago als fair (oftewel eerlijke) casinoketen uitdragen. 

Adformatie schreef in september een premium-artikel over de opening van de online gokmarkt, die een forse instroom van nieuwe adverteerders kent. Bestaande adverteerders grijpen het momentum ook aan om nieuwe campagnes te lanceren. Zo startte Toto een campagne met Hans Klok en Kim Feenstra om online een Las Vegas-gevoel over te brengen.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie