FD toont 'iconische ideeën' in nieuwe campagne

In de campagne, ontwikkeld door Dawn, komen onder meer het beschuitje met inkeping en de bitcoin voorbij.

Het beschuitje met inkeping, bedacht in het weekend

De beste ideeën worden bedacht in het weekend. Dat is het credo van de campagne van de vernieuwde zaterdagkrant van het Financieele Dagblad, ontwikkeld door Dawn. Volgens het FD is dit ‘de belangrijkste krant van de week’.

De campagne, die wordt uitgerold op televisie, radio, online en in outdoor, laat 'iconische ideeën' zien, denk aan de cybertruck van Tesla, het beschuitje met inkeping en de bitcoin. De boodschap: deze ideeën zijn allemaal bedacht in het weekend.

De campagne van het FD volgt op 'Wie volgt, leidt' en is onderdeel van de nieuwe richting van het mediamerk. Naast specialist op het gebied van financieel en economisch nieuws, wil het FD de krant zijn voor 'iedereen die op zoek is naar scherpe inzichten'.

Het weekendgevoel

Perry Feenstra, hoofdredacteur FD: 'We hebben de zaterdagkrant vernieuwd om beter aan te sluiten op het weekendgevoel dat onze lezers zo waarderen. Na een drukke werkweek is er tijd om in alle rust nieuwe kennis op te doen, met het FD natuurlijk. Dat is wat de campagne moet uitstralen.'

Bekijk de tv-commercial hieronder:

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie