Geluk in de Oudejaarscampagne van Staatsloterij heet Freddie, een aandoenlijk egeltje

De opvolger van het natte hondje Frekkel is een beestje met heel veel slaap en zijn lieve redder.

Staatsloterij zet in zijn Oudejaarscampagne opnieuw een schattig diertje centraal. Na het natte hondje Frekkel van vorig jaar is het nu het aandoenlijke egeltje Freddie dat de hoofdrol speelt in de door TBWA\Neboko gemaakte commercial.

De belangrijkste boodschap is niet de grootte van de hoofdprijs - 30 miljoen kan best een tijd wachten – maar de zorg voor een diertje in nood. Als je goed bent voor een ander, vind je vanzelf het geluk.

In de film wordt Freddie de Egel op een regenachtige avond van straat gered en meegenomen door een man op leeftijd. Zijn helper in nood bouwt liefdevol een onderkomen om het egeltje zijn winterslaap te gunnen. Dat hij daardoor maanden moet wachten of hij de hoofdprijs wint, neemt de man op de koop toe. Uiteindelijk vinden zowel Freddie als zijn redder hierdoor het geluk.

Fraai vervolg

‘Met Freddie hebben we de succesvolle lijn van 2018 een fraai vervolg gegeven’, zegt Arno de Jong, CMO Nederlandse Loterij. ‘We hebben een aantal elementen behouden maar vooral nieuwe toegevoegd. We hopen dat Freddie Nederland net zo zal raken als Frekkel vorig jaar deed’.

Darre van Dijk, Chief Creative Officer TBWA\Neboko, is tevreden over het geleverde werk en noemt executie is op hoog niveau dankzij ‘de magische filmvertelling en de geweldige animatie. En natuurlijk de muziek met echte strijkers die het afmaken.’

De campagne wordt groots gelanceerd met een film van 1 minuut en 45 seconden die sinds 10 december op alle zenders wordt uitgezonden. Verder wordt de campagne omnichannel uitgerold naar social media, online, radio, digital OOH, en in de retailkanalen.

Credits:

Klant: Nederlandse Loterij

Bureau: TBWA\NEBOKO

Productie: Pink Rabbit, Ambassadors, MRTN

Media: UM

Reacties:

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Martin de Munnik
Mooi, goed en heel slim einde. We worden in positieve onzekerheid gelaten over de uitkomst; zou het 't winnende lot zijn? De kans om de loterij te winnen is zo'n beetje 0,0001%. Maar de kans om het gevoel te hebben deze te winnen is zo'n beetje 100%. Deze TVC weet dit gevoel te verkopen, en daar gaat het om als je een lot wilt verkopen.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
F Verkerk
Nou Martin, ik ben blij met je uitleg want ik vind het een verwarrende reclame. Het lijkt wel alsof een schattig diertje belangrijker is dan een sterke verhaallijn. Bij Frekkel had ik ook al twijfels: de hond loopt weg omdat hij bang is dat zijn eigenaren rijk worden en een mooiere hond kopen? En dan is het staatslot dus meer waard dan de hond?
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Bram Jonkheer
Ik denk niet dat we hier te veel over moeten of hoeven na te denken. Dat doen consumenten namelijk ook niet ;-) Het werkt omdat aan een paar basisvoorwaarden is voldaan:
1. Emotie (en dan ook nog eens positief en passend bij de periode)
2. Het is meteen duidelijk dat de staatsloterij de afzender is
3. Het lijkt heel veel op de (winnende)Frekkel reclame van vorig jaar en is daarmee heel herkenbaar
4. De combi decemberfeestdagen en loten wordt weer eens herhaald/ververst
5. Ik neem aan dat de mediaplanning weer goed staat en er zoveel mogelijk mensen worden bereikt

Ik vraag me wel af waarom alle abri's het getal 30 zo centraal zetten en niet (of voor mij niet zichtbaar) aan Freddie refereren.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Bram Jonkheer
Ik denk niet dat we hier te veel over moeten of hoeven na te denken. Dat doen consumenten namelijk ook niet ;-) Het werkt omdat aan een paar basisvoorwaarden is voldaan:
1. Emotie (en dan ook nog eens positief en passend bij de periode)
2. Het is meteen duidelijk dat de staatsloterij de afzender is
3. Het lijkt heel veel op de (winnende)Frekkel reclame van vorig jaar en is daarmee heel herkenbaar
4. De combi decemberfeestdagen en loten wordt weer eens herhaald/ververst
5. Ik neem aan dat de mediaplanning weer goed staat en er zoveel mogelijk mensen worden bereikt

Ik vraag me wel af waarom alle abri's het getal 30 zo centraal zetten en niet (of voor mij niet zichtbaar) aan Freddie refereren.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie