Slimme scholieren krijgen gratis Whopper bij Burger King

Hamburgerketen wil met nieuwe social media-campagne toetsen of het brein nog functioneert in quarantaine.

Burger King - Smart Campaign

Hamburgerketen Burger King lanceert vandaag een nieuwe social media-campagne in de VS: ‘Ben jij slimmer dan een Whopper?’ In de campagne, ontwikkeld door Buzzman, wordt het intellect getoetst om te zien of dit nog voldoende functioneert in quarantaine.

De meeste studenten worden nu thuis onderwezen sinds de uitbraak van Covid-19. Door een goed antwoord te geven op bepaalde complexe vragen unlock je een promo-code voor een gratis Whopper. Het eerste 'vak' vandaag is Wiskunde.

Advertentie
advertisement

Stay Home of the Whopper

De fastfoodketen richt zich met de social media-campagne op voortgezet onderwijs scholieren en studenten. De vragen zijn gevarieerd en kunnen betrekking hebben op biolologie, wiskunde, wetenschap of literatuur. 

De fastfoodketen is erg actief middels diverse campagnes sinds de uitbraak van het coronavirus. Zo hebben ze hun tagline aangepast van ‘Home of the Whopper’ naar ‘Stay home of the Whopper, om aan te geven dat social distancing en thuisblijven noodzaak is in tijden van Covid-19. In Frankrijk introduceerde BK de ‘Quarantine Whopper’, die thuis klaargemaakt kon worden zodat je de Whopper niet hoefde te missen tijdens de lockdown in thuisisolement. 

9 van 10 scholieren krijgt thuisscholing

Met de laatste campagne ‘Are you smarter than a Whopper’ is het volgende de hamburgerketen niet de bedoeling dat het correcte antwoord opgezocht wordt op Google, dit is hetzelfde als afkijken bij je buurman tijdens reguliere school.

Cijfers van Unesco tonen aan dat wereldwijd 9 van de 10 leerplichtige kinderen in de leeftijd van 13 tot 18 niet naar school gaan vanwege de uitbraak van- en maatregelen tegen het coronavirus. De meeste scholieren worden nu thuis geschoold door ouders of verzorgers met wisselende resultaten.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie