De koningin onder de groente is terug

Maar hoe zorg je ervoor dat de asperge bovenaan het boodschappenlijstje van de Millennial komt te staan?

De commercial, die BrandDeli samen met Initiative en Het Nederlands Asperge Centrum heeft ontwikkeld, is gericht op een nieuwe doelgroep: een video onder begeleiding van herkenbare muziek met de jaren 90 als inspiratie moet de groente hip maken onder een jongere doelgroep boven de rivieren.

Een aantal aspergetelers hebben de krachten gebundeld om ‘de koningin van de groente’ onder de aandacht te brengen op tv. Want asperges zijn ‘het witte goud’ en bovendien limited edition (alleen in de lente verkrijgbaar)! Om ervoor te zorgen dat de (aspirant)gebruiker de asperge bovenaan de boodschappenlijst zet, hebben BrandDeli & Initiative een concept bedacht met als boodschap: ‘Ze zijn er weer, voor iedereen’, waarbij het imago van de asperge als gemakkelijk, gezond, simpel, snel, niet-traditioneel en jong, nieuw leven wordt ingeblazen. Asperges zijn ‘het witte goud’ en bovendien limited edition (alleen in de lente verkrijgbaar)!

Guess who's back
“Muziek zorgt voor een grotere emotionele betrokkenheid bij de doelgroep en resulteert in een betere reclameherinnering en herkenbaarheid. Wij hebben gekozen voor een out-of-the-box muziekconcept gebaseerd op een nummer van Eminem uit de jaren ’90 om een positieve herinnering bij de doelgroep op te wekken.
Anne-Marleen Cornelissen, Creative Strategist van BrandDeli

De tegenstelling van de asperge als een wat ouderwetse, traditionele groente die in een hippe muziek video onder de aandacht wordt gebracht, is een opvallende combinatie met stopping power. In de commercial komt het goud subtiel terug, almede de belangrijke momenten van de asperge als het makkelijk schillen en piepen. Deze worden op een sexy manier getoond om het imago te versterken. Deze commercial is een ode, een manifest waarin de asperge op een muzikale en emotionele wijze de doelgroep gaat verleiden.

“We hebben gekozen om voor deze mooie uitdaging, waarop we gebriefd werden door het aspergecentrum, de samenwerking met BrandDeli op te zoeken. Door hun sterke bundeling van creatie en media lukt het om met het beschikbare budget een impactvolle onderscheidende campagne neer te zetten.”
Anita Hoebe, Client Service Director Initiative

Reacties: 1

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Cees
Jezus wat een kutreclame
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.