Heineken lanceert EK-campagne: 'Eindelijk samen om weer rivalen te zijn'

De Enjoy the Rivalry-campagne van de bierbrouwer en sponsor van Euro 2020, moet het genot van weer samen voetbal kijken aanmoedigen.

Heineken lanceert EK-campagne: Eindelijk samen om weer rivalen te zijn
Publicis, Le Pub

Heineken lanceert de wereldwijde EK-campagne waarin het Uefa Euro 2020-partnerschap onder de aandacht wordt gebracht. De campagne draagt de titel: Enjoy the Rivalry en moet laten zien dat voetbal pas écht leuk is als je rivalen hebt. De bierbrouwer moedigt fans aan om de wedstrijden in harmonieuze rivaliteit samen te kijken, met een biertje erbij. De campagne is ontwikkeld door Publicis, Le Pub. De muziek is gedaan door Sizzer.

Heineken lanceert EK-campagne: Eindelijk samen om weer rivalen te zijn
Heineken lanceert EK-campagne: Eindelijk samen om weer rivalen te zijn Publicis, Le Pub

Wedstrijdritueel

Heineken, dat als partner van het EK wordt geschonken in alle stadions, voetbaldorpen en Fan Zones in de elf gaststeden, geeft aan dat het als merk onderdeel wil worden van het wedstrijdritueel van supporters tijdens, en waarschijnlijk ook voor, de wedstrijden.

Volgens de brouwer past een biertje, met of zonder alcohol, altijd bij het voetbal kijken, ongeacht waar gekeken wordt. In de commercial wordt dit naar voren gebracht aan de hand van verschillende scènes waarin rivaliserende fans overdreven aardig tegen elkaar doen, om de ander vervolgens even in de maling te nemen.

De commercial

Heineken - EURO 2020 - Eindelijk samen om weer rivalen

Bruno Bertelli, global cco van PublicisWW en ceo van Le Pub, zegt dat het vastleggen van de ultieme fan-beleving van het EK in combinatie met Heineken's unieke tone of voice een mooie uitdaging was voor het bureau. ‘Daarbij was het voor Heineken belangrijk om na dit jaar op een positieve manier te vieren dat fans weer mogen samenkomen.’

Verantwoord

Verantwoorde consumptie staat volgens Heineken bij deze sponsordeal ook centraal. Daarvoor wil het merk Heineken 0.0 naar voren brengen als een belangrijk onderdeel van alle de Heineken-activaties tijdens het toernooi in heel Europa. Thierry Henry, voormalig winnaar van het EK in 2000 ondersteunt de campagne als Heineken-ambassadeur. 

Rudi - Holland Heineken Hemd
Rudi - Holland Heineken Hemd

Heineken-manier

Hans Erik Tuijt, global sponsorship director bij Heineken, vertelt dat de brouwer ernaar streeft om inspirerende verhalen te vertellen die voetbalfans over de hele wereld aanspreken. ‘We zijn ervan overtuigd dat de ‘Enjoy the Rivalry’-campagne op een geestige en typische Heineken-manier herkenbare situaties tot leven brengt die voetbalfans tijdens het toernooi kunnen meemaken.’ 

Onderdeel van de Heineken EK-campagne in Nederland is het eerder gepresenteerde Holland Heineken Hemd dat voor alle Oranje-evenementen gedragen kan worden deze zomer. Rudi was daar al in te zien in de Het eerste biertje-campagne.

Lees ook: 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie