Heineken viert het eerste terrasbiertje met de comeback van der Rudi

Direct na de aankondiging van het kabinet lanceert de brouwer een inhaker: #Heteerstebiertje.

Terrassen eindelijk weer open. Heineken haalt Rudi ervoor uit de kast

Direct na de aankondiging van het kabinet dat de terrassen weer open gaan presenteert Heineken een inhaker. De brouwer geeft aan dat de opening hét moment is waar vele duizenden horecaondernemers, miljoenen Nederlanders en ook brouwers reikhalzend naar uit hebben gekeken. 'Samen proosten op het samenzijn dat we zo gemist hebben. Om dit gevoel dat iedereen kent te vieren starten we de campagne #heteerstebiertje. En voor dat eerste biertje zegt Heineken écht alles uit de kast te halen. 'Zelfs een oude legende... der Rudi.'

Advertentie
advertisement

Dit is de commercial

Heineken - #heteerstebiertje​ met Rudi.

'Golf van blije gezichten door het land'

Heineken vertelt dat het bewust het reclame-icoon Rudi weer van stal, 'of liever gezegd de alpenwei', heeft gehaald om de campagne die ontwikkeld is in samenwerking met Boomerang Agency luister bij te zetten. 

Josefien Olij, marketingmanager Heineken zegt daarover: 'Want als iemand weet wat missen is, dan is Rudi het wel. Rudi roept iedereen op om hun foto van het eerste biertje op het terras via social media te delen met de hashtag #heteerstebiertje.'

Volgens Olij is het doel van de campagne om een golf van blije gezichten door het land te laten gaan. 'Zoveel mogelijk #heteerstebiertje foto’s zullen gebruikt worden in diverse digitale outdoor en social media-uitingen. Maar het allerbelangrijkste is dat we weer kunnen uitkijken naar het eerste biertje op het terras en dat er weer leven in de horeca en de brouwerij komt.'

Om de horeca goed van start te laten gaan heeft Heineken al eerder toegezegd dat het eerste rondje voor rekening van de brouwer is.

 Holland Heineken Hemd

Het oranje shirt waarin Rudi en de terrasbezoekers in de video zich vertonen is het zogenoemde Holland Heineken Hemd. Dit moet volgens de brouwer het herbruikbare kledingstuk worden waarin Euro2020, de Olympische Spelen en de F1 'in stijl' gevierd kunnen worden.

Heineken presenteerde eerder deze week ook al de global campagne: 'We'll meet again'. Hiermee wil de biergigant iedereen die met een beetje creativiteit het sociale leven tijdens de lockdown spannend hield, en houdt, een hart onder de riem te steken.

Introductie van 'Biertje?'

De originele commercial met skileraar Rudi werd in 2002 gemaakt door TBWA\Neboko gemaakt door Diederik Koopal en Cor den Boer. Het was de introductie van de legendarische pay-off 'Biertje? die in 2019 opnieuw van stal werd gehaald. 

Reacties:

Martin de Munnik
LEUK! Slim!
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Martin de Munnik
Eindelijk weer eens een biercommercial waarin gedronken en genoten wordt. Zien drinken, doet drinken. Zien genieten, doet genieten. Wordt vaak vergeten in reclameland.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie