Hema brengt je van ligbed naar luchtbed naar je eigen bed in nieuwe campagne

Commercial is opnieuw voorzien van inmiddels bekende begripvolle en optimistische toon.

Hema - Verreweg de leukste zomer dicht bij huis
Alfred International

Hema, dat niet meer in handen is van investeerder Marcel Boekhoorn, lanceert een nieuwe zomercampagne, ontwikkeld door bureau Alfred. Volgens de warenhuisketen zelf is er geen enkele reden om deze zomer te balen dat er geen verre reizen gemaakt kunnen worden, waarop het Amsterdamse Alfred het campagnethema: ‘Verreweg de leukste zomer dicht bij huis’ ontwikkelde.

Verreweg de leukste zomer dicht bij huis

Ingeslagen weg

Toen half april de meeste merken nog op bedrukte toon met zwaarmoedige pianomuziek campagne voerden, viel Hema al op door de optimistische toon. Met een campagne die liet zien dat het leven binnen gewoon verder ging en dat Hema er is om van al die momenten thuis iets leuks te maken. De winkelketen, die een turbulente tijd achter de rug heeft en waarvan de toekomst lang onzeker was gaat, nu de zomer aanbreekt, verder op de ingeslagen positieve weg.

Lees ook: Hema-campagne: ‘Optimistisch en begripvol van toon'

Positieve toon

Alexandra den Hartog, head of marketing campaigns a.i. bij Hema vertelt waarom er wederom is gekozen voor een optimistische toon: ‘We merkten dat onze positieve toon enorm aansloeg. Daarom hebben we ervoor gekozen om de zomer, vaak een periode van losse commerciële aanbiedingen, een verbindend thema te geven. Op basis van klantdata zullen we steeds verschillende categorieën benadrukken, maar wel allemaal vanuit hetzelfde zomergevoel.’

Verreweg de leukste zomer dicht bij huis
Verreweg de leukste zomer dicht bij huis Alfred International

'Elk nadeel heb zijn voordeel'

In deze zomercampagne is te zien dat mensen dicht bij huis genieten van de zon, buitenspelen en buiten eten. Volgens Hema is ‘lekker slapen in je eigen bed’ een voordeel van een zomer in eigen land en om het slapen thuis nog lekkerder te maken prijst het haar ‘hotelkwaliteit beddengoed en handdoeken’ aan.

Edward van de Ridder, head of strategy bij Alfred International legt uit dat de campagne geschikt moest zijn voor gebruik in alle Europese landen waar Hema actief is, van Nederland tot Frankrijk en van Duitsland tot het Verenigd Koninkrijk: ‘Elk nadeel heb zijn voordeel, juist in deze tijd herkennen alle landen zich in hetzelfde gevoel. Al mogen we voorzichtig reizen binnen Europa, de meeste mensen blijven dichter bij huis – en dan kun je er maar beter wat leuks van maken. Dat inzicht werkt overal hetzelfde. En met de categorieën en de scènes kunnen we per land en doelgroep net andere keuzes maken in online video’s.’

Behalve online is de campagne deze zomer te zien in de winkels, de folders, in social advertising en in Nederland ook op tv.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie