Overslaan en naar de inhoud gaan

KLM wil consumenten gerust stellen en inspireren weer te vliegen

De luchtvaartmaatschappij lanceert nieuwe campagne: 'Wanneer jij zover bent, is KLM er klaar voor.'
Wanneer jij zover bent, is KLM er klaar voor.
Wanneer jij zover bent, is KLM er klaar voor.
© DDB Unlimited
Wanneer jij zover bent, is KLM er klaar voor.
Wanneer jij zover bent, is KLM er klaar voor.
© DDB Unlimited

De Koninklijke Luchtvaart Maatschappij lanceert een nieuwe campagne: ‘Wanneer jij zover bent, is KLM er klaar voor.’ Met de campagne, gericht op heel Nederland, wil KLM consumenten gerust stellen en inspireren om weer met KLM te vliegen. De campagne, ontwikkeld door DDB Unlimited, laat zien dat de nadruk ligt op de behoefte bij mensen aan echt menselijk contact, na een periode waarin beeldschermen het venster naar de wereld waren.

related partner content for mobile comes here

KLM vertrouwd op reis - Wanneer jij zover bent, is KLM er klaar voor.

Een veilige en comfortabele reiservaring

Deze nieuwe campagne richt zich op de veiligheidsmaatregelen en het geoptimaliseerde omboekingsbeleid, om zo de zorgen van passagiers weg te nemen over het weer aan boord stappen. Want, zo stelt KLM, voor ons zijn passagiers geen stoelnummers: ‘Het zijn mensen met verhalen en een behoefte aan menselijk contact, vriendschap, liefde en zakendoen. En voor veel van hen is vliegen een belangrijke of zelfs de enige manier om (weer) in contact te komen met hun dierbaren, vrienden en kennissen.’

Het door de pandemie geplaagde KLM zegt dat het alles gedaan heeft om de reiservaring veilig en comfortabel te maken voor, tijdens en na de vlucht: ‘Dit willen we nu ook laten zien.’ Het veilige en comfortabele gevoel dat de luchtvaartmaatschappij weer op wil roepen moet de passagiers eraan herinneren dat de vliegmaatschappij, één van de grootste werkgevers van Nederland, ‘the caring airline’ is. 

Met optimisme naar de toekomst kijken

Esther te Pas, MD DDB vertelt over de uitdaging van deze campagne ‘Veel mensen voelen zich na de lockdowns onzeker. De uitdaging voor deze campagne was om met optimisme naar de toekomst te kijken en toch ook de nieuwe realiteit onder ogen te zien.’

De campagne is te zien op social media, tv, print en owned media en wordt daarnaast ondersteund met een geïntegreerd CRM- en salessysteem. Te Pas voegt nog toe: ‘Gezien de huidige situatie in de luchtvaartsector is de campagnevideo met beperkte middelen geproduceerd en kent die een korte doorlooptijd: ‘Naast de korte tv-campagne wordt met name ingezet op kostenefficiënte online media.’

Credits:

Klant: KLM

Bureau: DDB Unlimited, Amsterdam

Productiebedrijf: Bandit

Muziek/geluid: Massive Music

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in