John Lewis kiest in kerstcommercial voor de kracht van een lief gebaar

Reikhalzend wordt jaarlijks uitgekeken naar het Kerst-huzarenstukje van de warenhuisketen uit het Verenigd Koninkrijk.

John Lewis en Waitrose lanceren kerstfilm 2020
Eve/DDB

Warenhuisketen John Lewis presenteert een nieuwe Kerstcommercial waar elk jaar reikhalzend naar uit wordt gekeken. Dit jaar draagt de video de titel Give a little love.

De campagne is ontwikkeld door Adam & Eve/DDB. Met de video wil de keten oproepen om aardiger te zijn voor elkaar, geïnspireerd door de omgangsnormen van de Britten tijdens de coronapandemie.

Advertentie
advertisement

Diversiteit aan animaties

De twee minuten durende film laat negen verschillende ‘scenes’ zien. Elke shot toont een ander soort animatie waarbij elk beeld een geste van liefdadigheid uitdraagt, omdat: ‘Een klein gebaar een positieve kettingreactie kan oproepen.’ 

John Lewis en Waitrose Kerstcommercial 2020

Christmas 2020 Ad | Give A Little Love | Waitrose & John Lewis

De Kerstcommercial van 2019

Christmas 2019 Ad | John Lewis & Partners and Waitrose & Partners
Advertentie