Kick-off jubileumjaar Bijenkorf: ‘150 Jaar Bijzonder’

Lancering nieuwe merkfilm als de start van een jaar dat in het teken staat van mensen, verhalen en producten

Bijenkorf: 150 jaar bijzonder

In 2020 is het 150 jaar geleden dat de Bijenkorf de deuren opende van de eerste vestiging. Het gehele jaar staat in het teken van dit historische moment. De viering van het jubileumjaar wordt afgetrapt met de lancering van een nieuwe merkfilm, ontwikkeld door The Valley en geregisseerd door Judith van Veenendaal.

 

 

Advertentie
advertisement
Film 150 Jaar bijzonder

Backstage-experience

De film gaat over een vrouw die op straat wordt aangetrokken door de etalage van de Bijenkorf. Vanaf het moment dat ze naar binnen gaat, ontstaat er een reis door de wereld van de Bijenkorf. Het is haar nieuwsgierigheid die haar, en de kijker, letterlijk door de etalage heen trekt om zo een abstracte 'backstage-experience' te creëren. Een plek tussen de muren van het Nederlands warenhuis. De verschillende thema’s waarmee de Bijenkorf zich wil onderscheiden, komen hier samen: mode, parfum, design en food. Realiteit en perceptie vloeien in elkaar tot een climax waarmee waarmee de Bijenkorf de kijker wil inspireren.

Bijenkorf etalages

De Bijenkorf wil het het hele jaar door mensen inspireren met de etalages, die zoals ze zelf stellen vaak als kunst bewonderd kunnen worden. Inge Konings, campagnemanager van de Bijenkorf zegt hierover:  ‘Doormiddel van klantenonderzoek hebben we navraag gedaan naar de eerste herinnering aan de Bijenkorf, negen van de tien keer worden de etalages als eerste genoem. De Bijenkorf heeft een magisch effect op mensen. Voor de ‘150 Jaar Bijzonder’ campagne hebben we met The Valley dat gevoel vertaald naar een modern sprookje.’

Surrealistische aanpak

De video is zo geregisseerd dat, deze door objecten uit te vergroten en te spelen met licht zowel moet vervreemden als verwonderen. Met de styling, de materialen het kleurenpalet en door gebruik te maken van taarten en servies wil deBijenkorf dat de kijker zich in het warenhuis waant. 

De Bijenkorf wil een winkel-experience bieden waar de tijd even stil kan staan en dit benadrukken in de video. Over het hele campagnejaar zegt Konings: ‘Heel 2020 zal in het teken staan van bijzondere mensen, verhalen en producten. De Bijenkorf is een plek waar iedereen zich bijzonder kan voelen.

Credits:

Opdrachtgever: De Bijenkorf

Inge Konings, Laura Heeren, Marjolijn Meynen,

 

The Valley

Creatie: Alexander Braam, Michelle Quekel

Creative Director: Sheldon Bont

Strategie: Gijs ten Buuren

Account: Francis Verdouw

Producer: Eric Smit

 

Czar

Regisseur: Judith Veenendaal

DOP: Noël Schoolderman

Executive Producer: Willem Bos

Producer: Fenna Breitbarth

 

Kapsalon

Editor: Brian Ent

 

Crabsalad

Compositing & Colour Grading: Laurens Orij

 

M-OST Audio Post

Sound Design: Stephan Bakker

Plaats als eerste een reactie

Advertentie