Kracht van RTL, BrandDeli en Exterion Media gebundeld in nieuwste campagne CoolBest

Riedel en ZIGT zetten in op millennials en boodschappers met kinderen om nieuwe smoothie in de markt te zetten

‘Test jij ‘m ook’ is de eerste campagne waarin RTL, BrandDeli en Exterion Media hun krachten bundelen op concept, creatie en distributie en laat zien dat deze samenwerking een sterke oplossing is voor adverteerders. Deze kunnen nu op één plek terecht voor creatie, productie en distributie voor formats, commercials en andere crossmediale oplossingen over zowel het netwerk van BrandDeli als de zenders en merken van RTL.

CoolBest heeft nu ook smoothies: 100% fruit zonder toegevoegde suikers. Om dit aan de doelgroep te laten weten, ontwikkelde BrandDeli een campagneconcept met de titel: ‘Test jij ‘m ook’. In verschillende spots proeven de doelgroepen het product en geven zij hun ‘ongesuikerde’ mening. Creatieve segmentatie zorgt ervoor dat elke doelgroep een uiting op maat te zien krijgt. De spots worden uitgezonden op de BrandDeli-zenders en bij RTL om de boodschappers met kinderen nog beter te bereiken.

‘We willen met de nieuwe CoolBest Smoothies campagne in het hart van de millennial doelgroep komen, maar ook zeker de boodschappers met kinderen goed bereiken. Het portfolio van RTL is daar, door de toevoeging van onder andere BrandDeli en Exterion Media, een hele goede oplossing voor. De out-of-the-box-aanpak van BrandDeli heeft geleid tot een verrassend concept en heeft ons tot deze samenwerking gebracht.’
Chantal Singels, Commercieel Directeur Riedel

Daarnaast is een integratie in RTL 4’s nieuwe primetime programma ‘All Together Now’ onderdeel van het concept. In deze muzikale hitshow, gepresenteerd door Chantal Janzen, maken zangers en zangeressen van alle leeftijden hun opwachting voor 100 juryleden. In de speciaal ingerichte CoolRoom trekken de muziekexperts zich terug om te jammen en de opnames te bespreken. Met billboards, breakbumpers en commerciële promo’s met gebruiksmomenten claimt CoolBest haar positie als hoofdsponsor van het programma.

De outdoor-kracht van partner Exterion Media wordt ten slotte ingezet om de doelgroep juist on the go, waar dit product zich uitstekend voor leent, te bereiken. De positieve vibe van de TV-show en het massabereik via diverse mediakanalen zullen het drankje ten goede komen!

‘Beide doelgroepen bereiken binnen dezelfde campagne gaf een mooie uitdaging want deze doelgroepen liggen qua mediagedrag en -consumptie ver uiteen! Niet alleen de doelgroepen speelden een rol in de mediakeuze, de randvoorwaarde dat de media 100% visueel moet zijn speelde ook mee. Namelijk om zo snel mogelijk herkenning te realiseren voor dit (relatief nieuwe) product. Door de krachten te bundelen hebben we dankzij de BrandDeli-zenders en de Exterion schermen nu een ideale fit met de Millennials. De toevoeging van RTL zorgt voor het bereik binnen de boodschappers en zo hebben we een mooie ronde campagne, gericht op beide doelgroepen!
Lisanne van den Heuvel, Media consultant, ZIGT

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →