Lenovo lanceert wereldwijde campagne voor premium laptop ‘Yoga’ in samenwerking met SuperHeroes

De campagne ‘For All of Us’ is gebaseerd op het idee dat de mens een vat vol tegenstellingen is.

Vat vol tegenstrijdigheden

Het Chinese consumentenelektronicamerk Lenovo komt met een nieuwe campagne voor de Lenovo Yoga. Dat is de premiumlijn die het merk al een aantal jaren voert. De campagne ‘For All of Us’ is tot stand gekomen in samenwerking met het Nederlandse bureau SuperHeroes, dat het account eerder dit jaar won na een internationale pitch. Dit is de commercial:

Advertentie
advertisement
Lenovo Yoga | For All Of Us 30” TVC

Vat vol tegenstellingen

Het consumenteninzicht waarop de Yoga volgens Lenovo is vormgegeven, is dat de mens ‘een vat vol tegenstellingen is’. De nieuwe campagne is daar ook op gebaseerd. Lenovo: ‘Wij mensen zijn nogal fascinerend. We sturen raketten naar Mars, maar vergeten ook om de haverklap onze wachtwoorden. We zijn inventief en ambitieus, en tegelijkertijd graag lui, of eigenwijs.’ Het is volgens Lenovo een tegendraads uitgangspunt omdat ‘de meeste merken voor consumentenelektronica een geïdealiseerde versie van menselijke prestaties vieren. ‘Wij kiezen voor een meer speelse en menselijke benadering.’

Disruptie

De ambitie van Lenovo is groot. Matt Bereda, vice president global consumer marketing bij Lenovo, zegt met Yoga ‘nieuwe energie aan de categorie’ te willen toevoegen. Volgens hem roept de ‘human design-benadering’ van het merk om een campagne die disruptief is en past in deze tijd.

Het doel van de campagne is om de Yoga te positioneren als de ‘voor de hand liggende’ keuze in de categorie premium laptops. De campagne wordt gelanceerd in 11 markten, waaronder Noord- en Zuid-Amerika, Europa, China en India en bevat een breed scala aan digitale en tv-uitingen, evenals OOH- en POS materiaal. De campagne wordt de komende periode verder uitgebouwd.

 

Volgende week op Adformatie: een uitgebreid interview met Marina Schaepelynck Romero Aguila, global marketing director bij Lenovo

Plaats als eerste een reactie

Advertentie