Liliane Fonds zet echte mensen die echt geholpen zijn in de schijnwerpers

De nieuwe campagne moet mensen beter informeren over wat het Liliane Fonds doet en waar de organisatie voor staat.

Justine, de persoon in de Liliane Fonds-campagne
Afbeelding: aangeleverd

Het Liliane Fonds, een goed doel dat gehandicapte kinderen in kansarme gebieden helpt, wil met een nieuwe campagne laten zien waar donaties toe kunnen leiden. Centraal in de campagne staat Justine, die met hulp van het Liliane Fonds tandarts is geworden in Oeganda. 

Het praktijkvoorbeeld sluit aan bij de slagzin van de campagne (Zie de kracht in elk kind). Creatief bureau Heldergroen heeft de campagne ontwikkeld.

Linda Daniëls, merk- en marketingcommunicatiemedewerker bij het Liliane Fonds, geeft in een persbericht wat informatie over de keuzes die gemaakt zijn. '[..] Het bijzondere aan de campagne is dat het geen verzonnen verhalen zijn. Het zijn echte mensen die echt door het Liliane Fonds geholpen zijn. We zijn voor de opnamen naar Oeganda geweest om onder andere het verhaal van tandarts Justine te verfilmen. Het doel van onze nieuwe campagne is dat meer mensen te weten krijgen wat het Liliane Fonds doet en waar onze organisatie voor staat.'

Ook Arthur Herpel, ceo van Heldergroen, is blij met het eindresultaat. 'Wij zijn gewoon erg trots op deze campagne. Het Liliane Fonds is een bijzondere organisatie die geweldige dingen doet. Waar vaak verdriet, pijn en zieligheid de boventoon voeren in fondsenwervende campagnes, hebben we in deze campagne juist vanuit kracht invulling gegeven aan de merkbelofte van het Liliane Fonds.'

De commercial en mini-docu zijn hieronder te bekijken. (Tekst loopt door onder de video's). De commercial is zichtbaar op tv, waar de mini-docu verschijnt in de bioscoop, online en op tv. Liliane Fonds maakt voor deze campagne ook gebruik van een radiospot, printreclames en en online kanalen. 

Credits:
Klant: Liliane Fonds
Verantwoordelijk bij klant: Linda Daniëls, Mayke Smit, Godelief Swank
Bureau: Heldergroen
Business Owner(s): Arthur Herpel, Olga Drukker
Creative Owner(s): Rogier Cornelisse
Project Management: Sascha Engelsma
Creatie: Daphne de Haas, Rogier Cornelisse, Sikko Gerkema (freelance)
UX-Design: Us Media
Productiemaatschappij: HUGO23 Regisseur: David de Winter
Executive producer: Menno Koop
DOP: Jeroen de Bruin
Fotografie: Ronnie Dankelman
Media: Zigt

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Mattias Schut
Heel mooi!
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie