Nieuwe Lotto-campagne: Robert Kranenborg chef-kok in truckerscafé

De commercial borduurt voort op het gegeven dat Lotto-winnaars zichzelf blijven.

Truckersbal-chef
Lotto

Tekst: Pascal Engbers

Lotto lanceert dinsdag een nieuwe commercial (bureau: Selmore). Daarin zien we een vrachtwagenchauffeur (de Lotto-winnaar) zijn truckersmaten uitnodigen voor de lunch. Die wordt voor de gelegenheid verzorgd door top-chef Robert Kranenborg. Hij serveert ‘La boulette en croûte’ (een driesterren-broodje bal). Want? ‘Lotto-winnaars blijven gewoon werken… maar trakteren wel hun collega’s.’ Dat advertising-idee, ‘‘Lotto-winnaars blijven gewoon zichzelf, ze doen alleen af en toe buitengewone dingen’, geeft Lotto (onderdeel van De Nederlandse Loterij) nu al voor de derde keer vorm. Dit is de commercial (ook met Henk Wijngaard):

Advertentie
advertisement
Lotto winnaars blijven gewoon werken, maar trakteren wel hun collega's!

Eigen huis

Lotto kwam voor het eerst met het concept ‘Lotto-winnaars blijven gewoon zichzelf…’ begin 2018. Dat was met de commercial ‘Lotto-winnaars blijven vaak in hun eigen huis wonen...'

Lotto commercial - Huis Buren

In juli van dat jaar volgde deze zomercommercial:

Lotto commercial - Zomer

Free publicity

Ook andere vrachtwagenchauffeurs krijgen de kans op te proeven van het miljonairsleven. Deze week wordt truckerscafé ‘Bij Marjan’ op industrieterrein Westpoort Amsterdam namelijk voor één dag gerund door Robert Kranenborg. Ook dan is Henk Wijngaard weer van de partij.

De campagne gaat deze week live op tv, radio, online, outdoor en instore.

Credits

Opdrachtgever: Nederlandse Loterij/Lotto

Bureau: Selmore Creative Agency

Productie: Czar (Jonathan Herman & Jelmar Hufen)

Sounddesign: Ambassadors

Muziek: Henk Wijngaard

Muzikale compositie: Merlijn Snitker

Grading & post: De Grot

Edit: Erik Edit

Soundlogo: Amp.Amsterdam

PR: Het PR Bureau

Social: Blauw gras

Online: Men in green

Media: Greenhouse & Mindshare

Plaats als eerste een reactie

Advertentie