Merlijn en Daniel van Gamma claimen domein tuinklussen op YouTube

Bouwmarkt biedt met klushelden online hulp voor tuinklussend Nederland

Nu veel Nederlanders in de tuin werken brengt Gamma de YouTube-serie ‘Tuinklussen’. De zeven tuinhulp video’s waarin Daniel [of Merlijn] uitlegt hoe de klussen in de tuin geklaard moeten worden, bezetten de eerste plaats op het videoplatform. De videoserie, ontwikkeld door YouTube-bureau 5PM,  biedt ‘How-to’ content voor de tuin-doe-het-zelver met onder andere tips als: ‘zelf een vlonder aanleggen’, ‘zelf een houten schutting plaatsen’ en ‘een regenton aansluiten in de tuin’. 

Zelf je tuin bestraten: creëer een terras zonder onkruid | Tuinklussen | How to met GAMMA

Data & insights

Op basis van feitelijke data en inzichten, maar ook het zoekgedrag van gebruikers op YouTube, zegt 5PM concrete aanbevelingen te hebben gegeven welke videocontent Gamma het beste kon ontwikkelen en distribueren. De toppositie op het videoplatform bevestigt dat dit succesvol heeft gewerkt want de video’s staan dus op één in YouTube voor wat betreft de meest relevante zoekopdracht. 

Gazon aanleggen, onderhouden en herstellen | Tuinklussen | How to met GAMMA

Doelgroep gerichter helpen

Laurens Miedema, manager marketing & communicatie bij Gamma over de YouTube-campagne: ‘Gamma is al een poos actief op YouTube, waarop we verschillende vormen van ‘How-to’ content voor klussers publiceren. 5PM heeft ons interessante inzichten gegeven, waaronder hun Data Driven Content Creatie-methode. Afgelopen winter hebben zij ons geholpen met onze isolatie videoserie, wat een groot succes was. Met de nieuwe videocontent kunnen we onze doelgroep, de tuinklussers in dit geval, nog gerichter helpen met de doe-het-zelf-vragen die zij hebben.'

Credits:

Klant: GAMMA NL

Verantwoordelijk bij klant: Laurens Miedema en Jesse Timmer

Bureau: 5PM

Creative Lead: Tom Schoufs

YouTube Consultant: Stef van der Burg

Videoproductie: Hippo Productions

Producer: Stephan Bias

 

Plaats als eerste een reactie

Advertentie