Premium

In Nederland op vakantie naar Schotland in 'mancave' The Famous Grouse House

Whiskymerk biedt in campagne acht overnachtingen in whiskyvat aan. Campagne ontwikkeld door Publicis Groupe.

Op vakantie in Nederland met 'The Famous Grouse House'
Publicis Groupe

The Famous Grouse lanceert campagne ‘The Famous Grouse House’ en wil het Schotlandgevoel naar Nederland halen. Volgens het whiskymerk is het de ultieme plek om te relaxen en van een glas whisky te genieten: ‘The Famous Grouse House is een tiny house, vormgegeven als een enorm whiskyvat met verrassende gadgets.’ Publicis Groupe Nederland ontwikkelde de campagne en is verantwoordelijk voor de uitvoering. Het bureau maakt bekend dat deze week de winactie voor acht overnachtingen in de mancave start, waarmee ingehaakt wordt op het momentum van vaderdag.  

Advertentie
advertisement

The Famous Grouse House

Nu veel vakanties geannuleerd zijn, is het een ideale gelegenheid om op minivakantie te gaan in Nederland. Volgens Publicis Groupe is het whiskyvat een perfecte representatie van een Schotse setting, ergens in de natuur in Nederland, waarbij de verborgen gadgets in het vat de nieuwsgierigheid moeten triggeren van de gasten: ‘Door bijvoorbeeld een draai aan het hertengewei te geven opent de whisky bar zich. Het juiste boek in de boekenkast geeft toegang tot een potje darten in het vat. Dat is al een beleving op zich.’

Een whiskyproeverij mag natuurlijk niet ontbreken en deze Schotse smaaksensatie maakt de Schotse belevenis volgens de Publicis Groupe dan ook helemaal af. De campagne is zichtbaar op verschillende kanalen, waaronder de winkelvloer en online.

Ontdek 's werelds eerste 'whiskyvat' mancave vol met gadgets

De doelgroep & concept

Met de actiecampagne wil The Famous Grouse, naast zijn loyale generatie whiskydrinkers, ook 30-plussers aanspreken. Het doel van het merk is, door een overnachting weg te geven aan vader en zoon of dochter, om twee generaties bij elkaar te brengen om samen te genieten. ‘Je hebt van die campagnes die een speciale plek krijgen in je hart en dit is er zo een’, zegt Mischa Schreuder, creative director bij Publicis Groupe; ‘Het verhaal klopt, het bevat humor en inspireert. Waar deze campagne voor The Famous grouse de ‘embodyment’ is van Schotland en de merkwaarde van The Famous Grouse, is dat voor ons teamspirit en de toegevoegde waarde van interdisciplinair samenwerken.’ 

‘Even achterover leunen, ontspannen en genieten van de natuur. Dat is waar ons merk voor staat en dat heeft Publicis Groupe met The Famous Grouse House tot leven gebracht’, voegt Naomy Laan, brand manager bij The Famous Grouse toe: ‘Publicis Groupe heeft ons verrast met het concept. Een tiny house produceren dat doe je niet iedere dag. De lancering van het concept levert alleen maar positieve reacties op. Dankzij de versoepelde maatregelen is een beleving als deze weer mogelijk. We kunnen niet wachten om te horen hoe de overnachtingen worden ervaren.’ 

Credits The Famous Grouse campagne: 

Klant: The Famous Grouse van Maxxium NL, Naomy Laan, Brand manager 

Bureau: Publicis Groupe 

Creatie: Publicis Groupe 

PR: MSL Publicis Groupe 

Media: Zenith Publicis Groupe 

Productie: Prodigious (Publicis Groupe) en Jonathan Weyland 

premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

Advertentie