Niet kleren maar tatoeages maken de man in Lynx-commercial

Volgens Lynx maken tatoeages mannen aantrekkelijk en introduceert een speciale tattoodouchegel.

‘Tatoeages spelen een grote rol in het leven van een man’, zegt branddirector Caroline Gregory bij Lynx. ‘Maar je hebt niet echt producten die je kunstwerk mooi houden.’ Daarom komt Lynx, de Britse variant van Axe, met tattoodouchegel.

Wie mooi wil zijn, moet pijn lijden. Een bekend spreekwoord dat zeker opgaat voor tatoeages. Maar helaas vervaagt de inkt door de jaren heen. En daar wil Lynx wat aan doen. ‘Tattoos maken mannen aantrekkelijk; het zijn blikvangers en geven stof voor een openingszin. In de commercials komen de verhalen achter de plaatjes weer tot leven’, aldus Gregory.

Pratende papegaai

De campagne is gemaakt door 72andSunny Amsterdam. De tattoos die erin voorkomen zijn van ‘echte’ mensen. ‘Zo willen we de video een authentieke uitstraling geven’, verklaart Adam Koppel, creative director bij het verantwoordelijke bureau. ‘Ook de verhalen zijn waargebeurd.’

In het eerste filmpje ligt een stelletje lepeltje-lepeltje in bed. Een tijger raakt aan de praat met een papegaai over hoe ze elkaar kennen. ‘We hebben elkaar ontmoet in een karaokebar’, kwettert het vogeltje. ‘Ik maakte meteen deuntjes’. Met andere woorden: ze viel als een blok voor de tijger.

In een andere filmpje vertelt een uil dat hij last heeft van hoogtevrees, maar toch is gaan parachutespringen om indruk te maken op een meisje.  

De spotjes eindigen met de voice-over: ‘Lynx brengt tatoeages tot leven

Credits

Unilever, LYNX: Caroline Gregory, Brand Director; Chiara Grillo, Brand Manager; Inês Rodrigues, Assistant Brand Manager
Creative Agency: 72andSunny Amsterdam
Director: Andy McLeod
Production Company: Rattling Stick
Editorial: Stitch Editing UK
Sound Design Company: Wave UK, Wave AMS
Post/VFX Company: NO.8 London       

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie