Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de beste brand activations van juli 2019

Netflix opende de coolste pop-up van het jaar en de gevolgen van Parkinson werden op een prachtige manier zichtbaar.
Stranger Things
Stranger Things

Netflix – Stranger Things IJssalon

Bureau: 22squared

Om Stranger Things-fans op te warmen voor het derde seizoen sloot Netflix een ijskoud pact met ijsketen Baskin-Robbins. In het Californische Burbank toverden ze het filiaal om tot de iconische Stranger Things-salon 'Scoops Ahoy'. Het is net alsof je de jaren tachtig binnenwandelt; van het personeelskleding tot ijsjes en decorstukken. Er is slechts één opvallend verschil: de pop-up-versie heeft een selfiewall en verkoopt merchandise. En da’s marketingtechnisch natuurlijk heel handig.

related partner content for mobile comes here

Nike – Graffiti Stores

Bureau: AKQA

Deze Nike-activatie in Brazilië heeft alles wat live communicatie zo spannend en effectief maakt. Het sportmerk vroeg kunstenaars van het street art-collectief InstaGraffiti om aan de voeten van bekende graffiti-karakters in Sao Paulo nieuwe Air Max-sneakers te spuiten. Fans die de schoenen als eerste wilden hebben, moesten de murals bezoeken om vervolgens via geo locatie een code op Nike.com in te vullen. De actie zorgde voor een enorme (social)mediabuzz en de online verkopen gingen door het dak.

Charité – Printed by Parkinson's

Bureaus: Innocean Worldwide Berlin/MediaMonks

Voor mensen met Parkinson zijn veel dagelijkse dingen onmogelijk. Dat maakt deze activatie van de Duitse ziekenhuisketen Charité op een ontroerende manier zichtbaar. Zes patiënten kozen een voorwerp dat ze door hun ziekte nog nauwelijks kunnen gebruiken. Vervolgens werden hun kinetische en neurologische gegevens gebruikt om een 3D-printer te ‘infecteren’ met Parkinson. De printer bracht de vervormde objecten in brons tot leven, waarna ze werden geëxposeerd en geveild.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

BrandActivation.com, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. In januari wordt het allerbeste werk van het jaar gekozen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in