Nieuwjaarscampagne NS draait om 'samen' en kent een eigen Spotify-nummer

Alain Clark en Babs hebben het nummer 'In beweging' gemaakt voor de campagne, die duurt tot en met 31 januari.

Een still uit de campagne
Afbeelding: NS

Nederlandse Spoorwegen (NS) lanceert een een nieuwjaarscampagne met een nummer dat geschreven is door een muzikaal duo. Het nummer van dit jaar heet 'In beweging' en komt uit de koker van Alain Clark en Babs. De nieuwjaarscampagne van de NS start vandaag en draait om samen zijn en waar dat je kan brengen.

Samen reizen

Met de campagne wil NS duidelijk maken dat niet altijd alles goed gaat, maar dat je met een positieve instelling 'altijd iets moois tegemoet reist.' Zo ook in 2023, zegt de vervoersmaatschappij. Alain Clark: 'Ons nummer gaat over samen zijn en de positieve kracht die daarvan uit gaat. Ook als het tegenzit, zoals soms tijdens je treinreis, zijn er altijd mensen die je helpen en voor je klaar staan. Voor mij staat treinreizen daarom ook voor ontmoeting en verbinding met elkaar.'

De campagne is ontwikkeld door TBWA\Neboko. NS voert campagne van 27 december tot en met 31 januari en kiest als belangrijkste mediakanalen radio, online video, digital out-of-home en sociale media. De lijst met radiozenders bestaat uit NPO Radio 1, NPO Radio 2, 3FM, Qmusic, 538, Radio 10, Sky Radio, Radio Veronica, Slam FM en Sublime.

Het nummer 'In beweging' is te luisteren op Spotify en YouTube, met videoclip. (tekst gaat door onder de video)

Snapchat-lens

NS zet voor het eerst ook een Snapchat-lens in voor een campagne. Met de speciaal ontwikkelde Augmented Reality (AR)-lens in de Snapchat-app kunnen gebruikers een minigame spelen en zo het NS Nieuwjaarsduet naspelen op de stationspiano. De AR-lens is vanaf 4 januari te gebruiken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie