Peptalk van Ilse dit EK: ‘Bij Albert Heijn is alles voor Oranje!’

De EK-campagne van de supermarktketen, met spelers als Wijnaldum, Depay en Blind, toont dat klanten kunnen sparen voor Hollandicons-tattoos.

Peptalk van Ilse dit EK: ‘Bij Albert Heijn is alles voor Oranje!’
TBWA\Neboko

'Alles voor Oranje!’, dat zijn de aanmoedigende woorden van Ilse die door de speakers van de supermarkt schallen in de nieuwe EK-campagne van Albert Heijn. De supermarktketen, partner van de KNVB en Oranje, laat zien dat klanten de komende Oranjeweken ‘Hollandicons’ kunnen sparen. Dat zijn tattoos en stickers met verschillende EK-emoticons om in de Oranje-sferen te komen. De campagne is ontwikkeld door TBWA\Neboko.

In de tv-commercial zijn het de selectiespelers Memphis Depay, Georginio Wijnaldum, Daley Blind en Donny van de Beek die de ook peptalk van de supermarktmanager tot zich lijken te nemen en inzien dat 'dit ons EK wordt'.

Advertentie
advertisement
Peptalk van Ilse dit EK: ‘Bij Albert Heijn is alles voor Oranje!’
Peptalk van Ilse dit EK: ‘Bij Albert Heijn is alles voor Oranje!’ TBWA\Neboko

De commercial

In de 80-seconden durende commercial zijn het de Oranje-spelers zelf die in de kleedkamer druk in de weer zijn met de tattoos die de spelers en het legioen moeten aanmoedigen te juichen zoals 'alleen wij dat kunnen'. Daarvoor is ook het kampioensnummer ‘Wij houden van Oranje’ van André Hazes te horen in de video.

De EK-commercial

Alles voor Oranje | Albert Heijn EK Commercial

Acties en samenwerkingen

Albert Heijn geeft alles in het assortiment te hebben voor een onvergetelijke toernooibeleving en dat klanten bij elke 15 euro aan boodschappen gratis een Oranjefan-tattoo én een sticker ontvangen. De complete serie bestaat uit 44 tattoos en 41 stickers met 'aanmoedigingskreten', de EK-beker, de leeuw en de namen van de Oranjespelers. 

Verder maakt Appie bekend dat er grote Oranjeleeuw-raamstickers, Oranje-soken en Oranje AH-hamsterknuffels beschikbaar komen. Daarnaast kondigt het merk verschillende samenwerkingen aan met merken als Heineken, Unilever en Staatsloterij om te sparen voor EK-merchandise als glazen, Juich-handoeken en Heldenshirts met capes.

Albert Heijn - Alles voor Oranje
Albert Heijn - Alles voor Oranje TBWA\Neboko

Doneren en ruilen

Voor Hollandicons die over zijn wijst Albert Heijn op de speciale inleverbussen die geplaatst worden in de winkels. Supermarkt zegt toe de inhoud daarvan vervolgens te doneren aan lokale verenigingen of de Voedselbank. 

De EK-actie loopt vanaf 31 mei tot en met 27 juni 2021.

Dit bericht wordt aangevuld

Bekijk ook het Overzicht Oranje-campagnes 2021 van Adformatie.

Credits:

Albert Heijn: Johan van der Zanden, Inge Wortelboer, Rein Hannah Bojahr en Peter Lansaat

Co-creatie bureaus: TBWA\ Neboko, Boomerang, AH Studio, Ambassadors, Holy Fools (productie) en Jelle de Jonge (regie).

Hollandicons: BrandPremiums (concept), Megapromotions (productie).

 

Plaats als eerste een reactie

Advertentie