Slachtofferhulp-campagne: ‘Als verkeersslachtoffer ben je ook slachtoffer’

Verkeersslachtoffers bagatelliseren hun ongeluk. Campagne moet daar verandering in brengen.

Slachtofferhulp start een online campagne gericht op verkeersslachtoffers. De stichting merkt dat niet alle slachtoffers hulp zoeken bij Slachtofferhulp Nederland. De campagne, gemaakt door The Brave Ones, moet daar verandering in brengen.

Uit onderzoek van Slachtofferhulp blijkt dat verkeerslachtoffers zich niet altijd slachtoffer voelen. Zo schijnen zij hun ongeluk vaak te bagatelliseren met opmerkingen als ‘Het ging niet expres’ en ‘Het is niet zo erg’.  Door dit soort gedachten zouden zij geen hulp zoeken.

Daarom lanceert de stichting een online campagne waarin slachtoffers hun verhaal doen en hopen zij anderen aan te sporen om hulp te zoeken. De campagne moet benadrukken dat Slachtofferhulp Nederland kan helpen bij praktische, juridische en emotionele hulp. Ook verwijst het naar de online community voor lotgenoten.

De campagne is geproduceerd in samenwerking met Bruut Amsterdam.

Diverse media, zoals RTL Nieuws en NOS, pikten de campagne op. 

Credits

Verantwoordelijk aan klantzijde: Veronique Hoogendoorn, Yvette Riegen 
Strategie en creatie: The Brave Ones
Productie: Bruut Amsterdam
Regie: Claudio de Oliveira Marques
Fotografie: Jasper Zwartjes
Castingburo: Borgman Augustinus

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie