Speciaalbiermerk Duvel zet de jacht in op de Nederlandse millennial

Brouwerij Moortgat Duvel brengt limited edition glazen uit met design van Schiffmacher en start campagne.

Morrison Schiffmacher met vader Henk Schiffmacher - Duvel
Storyboard

De dochter van Nederlands bekendste tatoeëerder, Henk Schiffmacher, Morrison Schiffmacher, heeft het design gemaakt voor het limited edition Duvel artglas, zoals het heet. Met de speciale editie glazen en bijbehorende campagne wil Moortgat Duvel, het familiebedrijf achter Duvel, de speciaalbier-drinkende millennial aan zich binden. Content en influencer agency Storyboard koppelde Schiffmacher aan het Belgische biermerk en ontwikkelde de content campagne.

Advertentie
advertisement
Limited edition Duvel artglas
Limited edition Duvel artglas Storyboard

Duvel in Nederland

Volgens Emilie Heesters, marketingmanager Duvel Moortgat is Duvel in één van de meest gedronken speciaalbieren terwijl het lijkt dat het merk in Nederland steeds minder in overweging wordt genomen door de speciaalbier drinkende millennial. De campagne moet hier verandering in brengen en lijkt succesvol te zijn: ‘De eerste 10.000 limited edition glazen waren binnen twee dagen uitverkocht.’

Volgens Heesters past het werk van Schiffmacher goed bij de visie van de brouwer: ‘Schiffmacher staat, net als Duvel, voor een combinatie van passie, goede smaak, ambacht en perfectie.’ De Belgische brouwer wil naast de jacht op de millennial ook een podium bieden aan artiesten en kunstenaars die een match zijn met het merk. 

Lancering

Vorige week presenteerde het bijna 150 jaar ‘jonge’ merk het designerglas op het lanceringsevent in het NDSM-café. Henk Schiffmachter onthulde daar het design van zijn dochter, dat vereeuwigd was als een levensgrote muurschildering. 

Tattoos en bier

Duvel Moortgat is niet de eerste brouwerij die een relatie legt tussen tatoeages en bier. Bavaria heeft eerder een tattoo-shop geopend tussen de ketels voor het biermerk 8.6 en het liet bierblikken ontwerpen door bekende tattoo-artiesten.

Lees ook: Kijk uit bij de brouwerij van 8.6, je wordt nog wakker met een tattoo

Limited edition Artglas

Vanaf komende week is het glas weer te verkrijgen bij Albert Heijn en er komen giftpacks beschikbaar via Gall en Gall. Volgens Duvel zet ook de horeca het glas in om klanten via social media naar de zaak toe te trekken. Gasten krijgen daar een glas kado bij bestelling van twee glazen Duvel.

Lees ook: Brand bier lanceert wéér naar een nieuw reclameconcept, maar: ‘Dit gaat minimaal drie jaar mee’

Reacties:

Gerben Busch
Een gedurfde ambitie in een overvolle speciaalbiermarkt met die 100-en microbrouwerijen. Het gaat natuurlijk spannend worden als zodra het effect van de special edition-glazen is weggeëbt.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie