Premium

Staatsloterij wint ook de Ster Gouden Loeki 2019

Het is de 25e keer dat de prijs voor beste commercial wordt uitgereikt. Staatsloterij won vorig jaar ook al.

Het egeltje Freddie uit de winnende commercial van Staatsloterij

Staatsloterij heeft donderdagavond  de Gouden Loeki 2019 gewonnen met zijn eindejaarscommercial met het aandoenlijke egeltje Freddie. Het is het tweede jaar op rij dat Staatsloterij en TBWA\Neboko met het gouden beeldje naar huis gaan. Vorig jaar won hun commercial over het natte hondje Frekkel de reclameprijs.

In de populairste commercial bij het publiek wordt het egeltje - een animatie benadrukken de makers - gered door een man die zojuist een staatslot heeft gekocht. Hij neemt het beestje mee en bouwt liefdevol een huisje zodat Freddie zijn winterslaap kan houden.

Advertentie
advertisement

Zilver en brons

Het is de 25e keer dat de Gouden Loeki werd uitgereikt, dit jaar in Theater Amsterdam. Speciaal voor deze jubileumeditie werden ook een zilveren en bronzen Loekie uitgereikt.

De tweede plaats ging naar  Disneyland Parijs en BETC Paris met hun commercial over de populairste eend uit Parijs, Donald Duck.  Albert Heijn won Brons met ‘Een onvergetelijke kerst’, ook een productie van TBWA/Neboko.

51.000 stemmen

Er waren tien commercials overgebleven in de finale van de Ster Gouden Loeki 2019. Het Nederlandse publiek en een onafhankelijk publiekspanel van GfK kozen de winnaars, de stem van beide groepen telde voor 50 procent.

Het Nederlandse publiek bracht totaal 51.000 stemmen uit.

De Top 10

1. ‘Freddie’ van Staatsloterij en TBWA\Neboko

2. ‘Donald Duck’ van Disneyland Paris en BETC Paris

3. ‘Een onvergetelijke Kerst’ van Albert Heijn en TBWA\Neboko

4. ‘Kerst’ van Jumbo en Alfred International

5. ‘Ik zorg’ van Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) & Publicis Amsterdam

6. ‘Vaas’ van ORHA en Joe Public

7. ‘Goed eten is samen eten’ van PLUS en J. Walter Thompson Amsterdam

8. ‘Gele hesjes’ van OHRA en Joe Public

9. ‘Dream Further’ van Nike en Wieden + Kennedy Portland

10. ‘Zomereenzaamheid’ van Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) & Publicis Amsterdam

premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Reacties:

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie