Startup Holie stelt planeet boven winst in eerste landelijke campagne

'We willen mensen inspireren om samen groener uit de crisis te komen’

Startup Holie stelt planeet boven winst in eerste landelijke campagne

Amsterdamse startup Holie lanceert eerste landelijke campagne: ‘Planet over Profit’. Holie, dat claimt een impact-bedrijf te zijn, gelooft dat bedrijven die alleen uit zijn op winst maken geen bestaansrecht meer hebben. Volgens de ontwikkelaar van plantaardige producten moet de business gebruikt worden als een kracht om het goede te doen.

Holie ontwikkelt 100% plantaardige producten en investeert 50% van de winst in het planten van bomen. Zo wil het bedrijf de eigen missie verankeren, om zo samen met haar klanten de planeet te ondersteunen. Holie wil dit realiseren zowel met het productaanbod als met het eigen business model. De startup legt nogmaals uit dat bomen bijdragen aan het bestrijden van klimaatverandering en belangrijk zijn voor de biodiversiteit. De uitgesproken ambitie is om de komende tien jaar 1 miljoen bomen te planten. Volgens Holie ligt het bedrijf op koers om volgend jaar alvast te investeren in 25.000 bomen. 

Advertentie
advertisement
Holie - Planet over Profit
Holie - Planet over Profit

Internationale groei

Holie verkoopt Granola en Hummus zonder toegevoegde suiker. De producten zijn in Nederland verkrijgbaar bij Albert Heijn, Jumbo, Marqt, PLUS, Dirk van den Broek en DEEN. Het bedrijf heeft bekend gemaakt dat ook buiten de grens de groei is ingezet. Sinds begin dit jaar is de Granola van Holie te koop bij het Belgische Colruyt en na de zomer volgt de introductie bij EDEKA in Duitsland. Naast de internationale ambities kijkt Holie ook naar andere segmenten van de voedingsmarkt waar het waarde kan toevoegen. Zo maakte het bedrijf bekend dat het een 100 procent plantaardige vleesvervanger aan het ontwikkelen is: 'Wij zien dat er in de categorie vleesvervangers nog veel ruimte is voor innovatie, het gaat hierbij dan om gezondheid, smaak en propositie.'

Juiste moment

Het impact-bedrijf vindt dat het juist nu een goed moment is om stil te staan bij de impact van onze consumptiemaatschappij op de planeet. Daarom heeft het bedrijf ervoor gekozen om in deze tijd met de eerste landelijke campagne te komen. ‘Holie hoopt dat de boodschap mensen inspireert om samen groener uit de huidige crisis te komen’, dat zijn de woorden van Valentijn van Santvoort, mede-oprichter en chief brand bij Holie.

Van Santvoort voegt daar nog aan toe: 'Holie staat voor ‘positive change’ voor de planeet. Wij willen laten zien dat het hebben van een purpose als merk niet gaat over mooie woorden, maar over daden. Daarom helpen wij mensen om dagelijks iets goeds te doen. Beter gezegd; goed doen was nog nooit zo lekker.’

Plaats als eerste een reactie

Advertentie