State of Art presenteert eerste tv-campagne ooit 

Het smart casual herenmodemerk wil de zichtbaarheid versterken met burst-strategie.

State of Art presenteert eerste tv-campagne ooit 

Herenmodemerk State of Art lanceert zijn eerste tv-campagne ooit om de zichtbaarheid van het merk te versterken. Het mannenmerk geeft zelf aan dat de naamsbekendheid van State of Art relatief laag is. De reden die hiervoor gegeven wordt, is dat de activaties in het verleden voornamelijk lokaal uitgerold werden, zoals bij rally’s en events. Nu de modewereld een flinke klap heeft gekregen door COVID-19 is State of Art ervan overtuigd dat het juist nu, bij de start van het winterseizoen, moet investeren in het merk, anti-cyclisch en met een burst-strategie. Het merk richt zich op mannelijke kopers in de leeftijd van 35 tot 54 jaar, in zowel Nederland als België.

Advertentie
advertisement

Burst-strategie

State of Art, dat 41 winkels en een online shop heeft in Nederland, legt uit dat een burststrategie bijzonder goed past bij mode-merken die een seizoensgebonden modecollectie aanbieden. Het doel van een burststrategie is het bereiken van een groot aantal mensen in een korte periode. Zo wil het smart casual-merk in drie weken tijd meer zichtbaarheid bij de doelgroep creëren. ‘We maximaliseren het bereik en het aantal contacten om zo een emotionele merkboodschap over te brengen.’

Bekijk de tv-commercial

State of Art - Style. Evolved.

Nu zichtbaar zijn

René Repko, general manager a.i: ‘In deze complexe marktomstandigheden is het makkelijk om even niks te doen en af te wachten. State of Art kiest ervoor om nu zichtbaar te zijn. De primaire doelstelling van de campagne is het verhogen van onze naamsbekendheid, de basis van een sterke sales funnel. We willen laten zien dat we een mooie, actuele wintercollectie hebben, met accenten op comfort en kwaliteit. Daarnaast zijn we makkelijk bereikbaar, of het nou via één van onze winkels in de buurt is, een onafhankelijke multi-brand store of onze webshop. De relevantie om een merk te onderhouden is juist nu belangrijk.’

State of Art buitenreclame
State of Art buitenreclame

Middelen

De campagne is 14 dagen lang zichtbaar op de netwerken van Ster en Talpa in Nederland en via het SBS netwerk in België. Daarnaast wordt de campagne uitgerold op digitale snelwegmasten op 20+ locaties. Aanvullend worden advertenties gedraaid op YouTube en Pinterest en loopt er een social campagne op Facebook. Local Mobile Advertising, via premium apps/display, moet directe store traffic gaan versterken.

Lees ook: Drie tips voor merken om de crisis alsnog om te buigen tot een opportuniteit 

Credits:

Client: State of Art, Marja Habers

Concept & Art Direction: Habers DLVS creative

Still Photography: : Hans van Brakel

Video Photography: Production Robbert Alblas

Styling: Anja Koops

Production: Hotel Rebel

Hair & Make up: Kimm Bakkers 

Media Agency: mBuy

Plaats als eerste een reactie

Advertentie