Tempo-Team heeft een nieuwe focus en zet in op werkplezier

Stap voor stap werkt het uitzendbureau aan een nieuwe positionering.

Tempo-Team lanceert de campagne ‘Die heeft er zin in’. Deze commercial draagt bij aan de herpositionering van het merk dat zich richt op meer werkplezier. Dit is volgens Tempo-Team nodig, omdat de nieuwe generatie werkenden steeds minder voldoening uit zijn baan haalt.

Werken is voor de meeste Nederlanders bijzaak en dit is zonde, verklaart Marten van der Leest, brandmanager bij Tempo-Team. ‘Werk moet passen bij je interesses en privéleven, dan beleef je werkplezier. Wij helpen bij het vinden van zo'n baan. Dat is voor ons de reden om Tempo-Team te positioneren op dit thema.’

Nieuwe bank

Maar een sterke positionering gaat verder dan alleen een boodschap aanpassen. Hoe realiseert Tempo-Team meer werkplezier voor zijn uitzendkrachten? ‘We zijn net begonnen met deze focus en hebben al een paar stappen gezet. Zo hebben we het sollicitatieproces ingekort, waardoor het vinden van een baan simpeler wordt. We stellen verrassende vragen tijdens het sollicitatiegesprek, waardoor we meer inzicht krijgen in iemands behoeften en ambities. En we houden contact met de werkgever, zodat we maatregelingen kunnen treffen om werkplezier een impuls te geven.’

Tempo-Team heeft bijvoorbeeld een werkplek voorzien van een nieuwe bank en een tafeltennistafel. ‘We zoeken continue naar manieren om de werksfeer prettiger te maken. We hoorden van onze uitzendkrachten dat er bij een werkgever geen bank was om op te zitten tijdens de pauze. Daar hebben we verandering in gebracht.'

Acrobatische kunstjes

In de commercial is een zielsgelukkige magazijnmedewerker te zien. Hij vertoont allerlei acrobatische kunstjes tijdens het werken en het is duidelijk dat-ie er zin in heeft. Tempo-Team heeft voor een magazijnmedewerker in de hoofdrol gekozen omdat dat inhaakt op de kerstperiode, verklaart Van der Leest. ‘Er is in december veel vraag naar mensen die kerstpakketten inpakken. In januari gaan we een video lanceren die inhaakt op administratieve functies, rond die tijd komen namelijk veel vacatures voor die sector vrij.'

De nieuwste video ligt in de lijn van de oude commercials ‘Dat is er één van Tempo-Team’, waarin Tempo-Team-medewerkers zich positief onderscheiden van de concurrentie. Van der Leest legt uit: 'De vlotheid, maar vooral ook de positieve en humoristische inslag van de oude commercials willen we terugbrengen in de nieuwe campagne.’

Ook uitzendbureau Monsterboard lanceerde onlangs een interactieve out-of-homecampagne. Met de actie wil Monsterboard aan millennials laten zien dat zij een goede partner zijn bij het vinden van een nieuwe baan en het geven van carrièreadvies. Waarin verschilt deze strategie van Tempo-Team? 'Wij richten ons ook op millennials, alleen dan specifiek op de leeftijd 18 tot 35 jaar met een mbo-diploma op zak. Daarnaast richten wij ons op werkplezier. Als je immers een baan hebt die bij je past, dan heb je plezier. En als je plezier hebt, dan komt de volgende baan vanzelf op je pad.'

Het is zes jaar geleden dat Tempo-Team een televisiecommercial maakte en met deze comeback hoopt het uitzendbureau zijn merkbekendheid te verhogen. ‘De focus ligt nu op het aantrekken van nieuwe medewerkers, meer merkbekendheid en sterkere merkvoorkeur. In 2019 gaan we het merk verder laden en nog meer initiatieven optuigen die het werkplezier verhogen.’  

Advertentie