Tikkie-concurrent Payconiq introduceert zich met campagne, hoewel ze er al even is

Ook mogelijk om met app in winkels te betalen. Nadruk campagne op snelheid en gemak.

Beeld uit de tvc van Payconiq

Payconiq treedt naar buiten. De betaalapp en grote concurrent voor Tikkie was al een tijdje in Nederland te gebruiken, maar daar werd nauwelijks ruchtbaarheid aan gegeven. Nu komt het met de campagne ‘Pay fast. Pay Easy. Payconiq.’ Het presenteert zich daarin als nieuw.

‘We zijn in 2018 in Nederland begonnen’ zegt Payconiq-cmo  Frank van Tussenbroek, ‘maar hebben dat eerst onder radar gedaan. Dat is een is een soort kip en ei-verhaal; om van Payconciq een succes te maken moesten er eerst voldoende betaalpunten zijn. Je wilt mensen immers niet teleurstellen door ze wel de app aan te bieden, waar ze vervolgens op heel weinig plekken iets mee kunnen.’

Advertentie

Direct betalen met app

Payconiq werd aanvankelijk ontwikkeld door ING, en is inmiddels ondergebracht in een aparte onderneming waarin ASN Bank, ING, Rabobank, Regiobank en SNS participeren.

Mensen kunnen elkaar direct betalen met de Payconiq-app, zonder dat iDeal daar nog tussen zit, zoals wel bij Tikkie het geval is. Een ander verschil met bestaande apps is dat klanten met Payconiq ook online aankopen kunnen betalen en er in winkels mee terecht kunnen. Er zijn nu inmiddels voldoende  winkels of verkooppunten punten waar met Payconiq kan worden betaald.  Dat gebeurt via een QR-code.

Klanten van andere banken kunnen ook gebruik maken van Payconiq. Door via iDeal 1 cent over te maken geven ze toestemming om betalingen rechtstreeks van de bankrekening te laten gebeuren.

Nadruk op snelheid en gemak

In de introductiecampagne, ontwikkeld door Kokoro, ligt de nadruk op de snelheid en het gemak van betalen met Payconiq. De tv-commercial laat een aaneenschakeling zien van personen en winkels die betaald worden met de app, ondersteund door aanstekelijke soundtrack.

De campagne bestaat naast een tv-commercial uit een online campagne en diverse activaties. Verschillende winkels waar je met Payconiq kunt betalen, waaronder Ici Paris xl, Jeans Centre en Spar, krijgen een prominente rol in tag-ons en de online ads. Bovendien zijn ook de Nederlandse banken die achter Payconiq staan terug te vinden in de online video’s.

Credits

Verantwoordelijk bij Payconiq Netherlands

CMO:   Frank van Tussenbroek

Verantwoordelijk bij Kokoro

Strategie: Caroline van Hoof & Rik Heijmen

Creatie: Lynsey Schouten, Wouter Vanhaeren, Boudewijn Pompe

Account: Karin van Dalen, Frieda Ulsamer de Waard & Merlijn van Vliet

Filmproductie: 

Producer: Cariola van Beek

Uitvoerende producer: Daan Starrenburg

Regie: Milan Amzic

D.O.P.: Nanko Goeting

Edit: Philip Smeulers

Grading: The Compound

Sound post: Amp Amsterdam

Muziek: Koyotie – New Best Thing

Campagne: 

Mediabureau: Initiative

Online bureau: Blauw Gras

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie