Tinder wil zich met merkcampagne neerzetten als inclusief platform, zeker voor Gen Z

Het is Tinders eerste 'wereldwijde' merkcampagne, die overigens niet in de Benelux gevoerd wordt.

Een campagneafbeelding
Afbeelding: aangeleverd

Tinder is een merkcampagne gestart om zichzelf in de kijker te spelen als hét inclusieve datingplatform. In de merkcampagne gaat speciale aandacht uit naar inclusiviteit, een onderwerp dat zeker ook voor 'Gen Z' belangrijk is. De speciale aandacht is logisch, want de helft van alle Tinder-gebruikers is tussen de 18 en 25 jaar. En die leeftijdscategorie telt ten opzichte van twee jaar geleden dubbel zoveel gebruikers die zich identificeren als LGBTQIA+, aldus Tinder.

De campagne - genaamd It starts with a swipe - is volgens Tinder zijn eerste wereldwijde merkcampagne. Tinder voert echter niet campagne in alle landen waar het actief is (190 landen), maar alleen in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Australië en Brazilië. 

Diversiteit en inclusiviteit

Tinder - met 530 miljoen appdownloads één van de populairste datingapps - merkt dat de kijk op daten in de afgelopen jaren veranderd is. Recent onderzoek wijst uit dat veel jongeren (Gen Z) een hookup anders definiëren dan een one night stand, bijvoorbeeld. Tegelijkertijd, zegt Tinder, zijn de waarden van daten niet veranderd. Het platform hangt er, ook in de campagne, drie voorbeelden aan. 

Zo kan een date je het gevoel geven dat je écht leeft van binnen. En betekent het neerleggen van een eigen tandenborstel bij de ander thuis een kleine mijlpaal in je relatie. Dan zijn er ook nog de stiltes met je date, die eerst wellicht ongemakkelijk zijn en steeds comfortabeler worden naarmate je elkaar beter leert kennen. 

De campagne is ontwikkeld door Tinder en Mischief. In het persbericht benoemt Tinder expliciet dat een divers en inclusief team (man, vrouw, LGBTQIA+) aan de campagne gewerkt heeft.

Online reclame

De campagne is te zien op TikTok, Instagram en Snapchat in de eerder genoemde landen. Tinder voert ook reclame op Spotify. Specifiek in de Verenigde Staten zet de datingapp ook in op reclame via de videostreamingsdiensten Roku, Hulu en YouTube. Het is niet duidelijk tot wanneer de campagne loopt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie