UMC Utrecht lanceert wervingscampagne gericht op 'vernieuwing'

'Met een juiste aanpak van employer branding en een weldoordachte ‘candidate journey’ kunnen werkgevers toch een voorsprong nemen.'

UMC Utrecht lanceert wervingscampagne gericht op vernieuwing
Steam

Het UMC Utrecht presenteert een nieuwe wervingscampagne waarin de gedachte ‘vernieuw jezelf, vernieuw de zorg, vernieuw mee’, centraal staat. Volgens het employer brandingbureau Steam, verantwoordelijk voor de campagne, rust de campagnecommunicatie op een consistente investering in een herkenbare werkgeverssignatuur passend bij het UMC Utrecht.

Advertentie
advertisement

'Personeelswerving zorg is lastig'

Volgens Steam is personeelswerving in de zorg lastig terwijl de behoefte aan goede mensen groot is. Het bureau stelt daarvoor dat met een juiste aanpak van employer branding en een weldoordachte ‘candidate journey’ werkgevers toch een voorsprong kunnen nemen om de juiste kandidaten aan te spreken.

UMC Utrecht lanceert wervingscampagne gericht op 'vernieuwing'
UMC Utrecht lanceert wervingscampagne gericht op 'vernieuwing' Steam

Constante vernieuwing

Het UMC Utrecht legt uit dat er binnen de zorgverlener met een team aan constante vernieuwing gewerkt wordt om mensen gezond te maken en te houden. In overeenstemming met de campagne stelt het dan ook dat het staat voor: ‘Vernieuwing voor patiënten, tussen collega’s en vernieuwing in hun eigen loopbaan.’ 

De campagnevideo: Vernieuw mee

Werken bij UMC Utrecht | Vernieuw mee

'Bijdragen aan zorg van morgen'

Rick Geven, client director bij Steam, vertelt dat de wervingscampagne laat zien hoe er bijgedragen kan worden aan de zorg van morgen.

‘We laten zien dat innovatie niet alleen uit een lab komt, maar dat je er zelf actief aan meehelpt als je bij het UMC Utrecht werkt. Op wat voor niveau dan ook. Dat maakt het menselijk en dichtbij en zorgt ervoor dat het UMC Utrecht een stuk aantrekkelijker wordt als werkgever in de zorg.’ 

‘Gestroomlijnde candidate journey’

Volgens steam bestaat de gehele wervingscampagne onder andere uit video’s, een podcast serie en is het onderdeel van een ‘gestroomlijnde candidate journey’.

Onderdeel hiervan zouden ook de wervingssite, het eerste gesprek, de onboarding en het uiteindelijk ambassadeurschap zijn. Het doel van die journey is kandidaten continu op een relevante manier verrassen zodat ze zich uiteindelijk binden aan het UMC Utrecht.

Lees ook: Tony's en Brewdog maken samen bier, dat had niet gehoeven

Credits:

Opdrachtgever: UMC Utrecht
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Fleur Weisbard, Nathalie de Kievit

Bureau: Steam
Creatie: Rob Bary, Sanne Houwing

Strategie: Jari Kloppenburg

Account: Rick Geven, Veerle Koldijk

Productiemaatschappij: Big Shots

Media: VONQ

Plaats als eerste een reactie

Advertentie