Unox Nieuwjaarsduik komt dit jaar uit blik, net als soep

Stichting Nieuwjaarsduiken en het Unilever-merk blikken vele duizenden liters Noordzeewater in voor thuis.

Unox Nieuwjaarsduik komt dit jaar uit blik, net als soep
Foto: Arie Kieviet

De traditionele Nieuwjaarsduik met de bekende trouwe sponsor Unox gaat niet door dit jaar. Stichting Nieuwjaarsduiken Nederland, organisator van de jaarlijkse duik in Scheveningen, heeft samen met het bureau Being There en Unox een alternatief bedacht: Soepblikken met zeewater voor thuis, om alsnog een frisse ‘duik’ te nemen op Nieuwjaarsdag. De organisatie van het evenement in Scheveningen heeft besloten om vele duizenden soepblikken met écht Noordzeewater aan Nederland aan te bieden onder het motto: ‘Als jij niet naar de zee kan komen, komt de zee gewoon naar jou.’ 

Advertentie
advertisement

'Veilig alternatief'

Alex Schuttert van de Stichting Nieuwjaarsduiken Nederland: ‘Met de Nieuwjaarsduik uit Blik hebben we een mooi alternatief voor het niet doorgaan van de duik. De ‘thuisduik’ is een leuk en veilig alternatief en het lijkt mij geweldig op de eerste dag van het nieuwe jaar op social media allerlei berichten van thuisduikers voorbij te zien komen.’ 

Om het geheel meer officieel te maken is Burgemeester Jan van Zanen van Den Haag gevraagd om het eerste soepblik met zeewater te vullen (foto boven).

Video: Unox Nieuwjaarsduik komt dit jaar uit blik, net als soep

Unox Nieuwjaarsduik komt dit jaar uit blik, net als soep

Écht Noordzeewater uit blik

Being There, al vanaf het allereerste begin betrokken bij de traditie, legt uit dat Nieuwjaarsduik-fans via de site van De Nieuwjaarsduik de aankomende paar weken gratis een pakket met twee limited edition blikken Noordzeewater kunnen aanvragen, zolang de voorraad strekt. ‘Met die blikken kan op 1 januari om 12:00 uur samen met nog tienduizenden andere landgenoten worden meegedaan aan een grootse officiële ‘thuisduik’; in eigen tuin, op het balkon of in de badkuip.’ Unox: ‘Want als we ooit toe waren aan een frisse start van het nieuwe jaar… Dan is het wel nu.’ 

Unox - Nieuwjaarsduik uit blik
Unox - Nieuwjaarsduik uit blik Being There

‘Sympathiek in eenvoud’

Esther van Spronsen, marketing director Foods NL van Unox: ‘De nieuwjaarsduik is niet weg te denken bij de start van het nieuwe jaar. In een tijd dat veel van onze zekerheden wegvallen, vonden we het juist belangrijk om het jaar traditioneel te starten: met die oer-Hollandse frisse plons in het water. We vonden het thuisduik-idee zo sympathiek in al z’n eenvoud, dat we direct hebben besloten om het te omarmen met de Nieuwjaarsduik uit Blik.’ 

Goed doel

Van Spronsen: ‘De nieuwjaarsduik steunt ieder jaar een goed doel. Zo ook deze alternatieve editie: voor elke Nieuwjaarsduik uit Blik, schenken we twee blikken erwtensoep aan de Voedselbank, want ik denk dat die onze hulp beter dan ooit kan gebruiken.’

De bijbehorende campagne wordt uitgerold met een 1/1 advertentie in Parool en AD, op de social-kanalen van de organisator en Unox en op online media.

*Als de website vermeldt: Oeps .. Alles loopt in de soep, dan later nogmaals proberen.

Lees ook:

Credits:

Verantwoordelijk bij Unox: Esther van Spronsen, Maud Meeus, Marit van Vliet, Liane Lens en Jan van den Berg.

Concept ‘Nieuwjaarsduik uit blik’ en campagne: Being There

PR: Banka Media – een initiatief van Winkelman en Van Hessen

Content Productie: Fast Forward Amsterdam

Productie blikken zeewater: Zaanlandia Blikverpakkingen en Sportvibes

Reacties:

Diede in't Veld
Best wel een milieuonvriendelijke actie. Blikken water door het land gaan verschepen. Dit idee had wel iets meer van deze tijd mogen zijn.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Dick van der Lecq
Heel inventief. De supertraditie Nieuwjaarsduik moet altijd doorgaan!
En veel milieuvriendelijker dan al die auto's naar het strand juist.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie