Vakantieliefde tussen 'stads- en eilandmeisje' centraal in nieuwe zomercampagne McDonald's 

Ismael ten Heuvel en Emma Branderhorst van Pink Rabbit regisseerden de sfeervolle merkfilm.

Marit onderweg naar haar vakantieliefde

De nieuwe zomercampagne van McDonald's heeft dit jaar wederom 'De zomer is om te delen' als boodschap. De merkfilm speelt zich ditmaal af op Texel, want, zo stelt de fastfoodketen, voor zomerse good times hoef je helemaal niet naar het buitenland.

De campagne is ontwikkeld door TBWA\Neboko in samenwerking met productiemaatschappij Pink Rabbit. Ismael ten Heuvel en Emma Branderhorst hebben de film geregisseerd. De nog maar 27-jarige Branderhorst geldt als een veelbelovend reclameregisseur, eerder dit jaar won zij in Cannes voor de tweede keer goud bij de Young Director Award.

Echte Texelaars

De sfeervolle film vertelt het verhaal van Marit, een meisje van Texel, dat samen met haar vader dagjes uit verzorgt op een omgebouwde vissersboot. Daar ontmoet ze het stadse meisje Lotte, aan wie ze het eiland laat zien. Leuke dingen die je allemaal niet op het vaste land hebt, vindt Marit. Totdat haar nieuwe liefde Lotte haar weet te verrassen met iets dat je juist niet op het eiland hebt... Aardig detail is dat Marit en haar vader in het dagelijks leven ook 'echte Texelaars' zijn, zo vult Mireille Lamp, oprichter van Pink Rabbit, aan. 

Erik Falke, executive creative director TBWA\Neboko: 'Geen mooier seizoen dan de zomer. Het fijne gevoel dat de zomer je geeft hebben we opnieuw gevangen in een lief klein verhaaltje, met een verrassende rol voor McDonald's.' De zomercampagne van McDonald's vorig jaar -met eveneens het thema 'vakantieliefde'- won onder meer een zilveren Effie. 

Summerpass

Hoewel de 'summerpass' in de tv-commercial niet in beeld komt, stelt McDonald's in een verklaring dat de campagne wel draait om deze app. 'Het is jouw ingang naar een nog lekkerdere zomer vol good times. Een app-platform dat inspireert, stimuleert en prikkelt om alles uit de zomer te behalen. Niet door zoveel mogelijk in de app te zitten, maar om zoveel mogelijke zomerse ervaringen te beleven.' Wie de app gebruikt maakt tevens kans op festivalkaarten, merchandise en andere deals, aldus de fastfoodketen. 'Zo wordt de zomer samen nog leuker.'

De campagne wordt op televisie en online uitgerold. 

Credits:
Klant: McDonald’s 
Bureau: TBWA\Neboko, TBWA\X
Productiemaatschappij: Pink Rabbit

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie