WhatsApp wil met eerste wereldwijde merkcampagne aantonen dat het meer is dan een berichtendienst

Met de It’s Between You-campagne wil de provider laten zien dat het vriend en vijand dichter bij elkaar brengt.

Wereldwijde merkcampagne Whatsapp
Foto: AlmapBBDO

WhatsApp, de berichtendienst die onderdeel is van Facebook, komt voor het eerst met een reclamecampagne. De campagne (bureau: AlmapBBDO), wordt wereldwijd uitgerold.

De eerste video van de campagne, Fica só entre vocês’, ofwel ‘It’s Between You', is opgenomen in Brazilië en vertelt het op waarheid gebaseerde verhaal van twee rivaliserende carnavalscholen in São Paulo. Daar is carnaval een belangrijk cultureel thema. De scholen komen na een verschrikkelijke gebeurtenis nader tot elkaar door gebruik te maken van Whatsapp. De berichtendienst wil op deze manier aantonen dat gebruikers waardevolle contacten kunnen onderhouden en opbouwen door privé-berichten te sturen en zo hele gemeenschappen kunnen samenbrengen en aanmoedigen. Vriend en vijand.

Advertentie
advertisement
Wereldwijde merkcampagne WhatsApp

360 mediaplan

Meer video’s, die opgenomen worden op verschillende locaties in de wereld volgen gaandeweg dit jaar. De aankomende campagnes worden geproduceerd door lokale kantoren van BBDO om zo telkens lokale, cultureel relevante content te creëren voor elk betreffende markt.

Donderdag is de campagne gelanceerd op Facebook, Instagram, en televisie. Bioscoopreclames maken ook onderdeel uit van het 360 mediaplan.

Credits:

Adverteerder: WhatsApp

Product: WhatsApp

Bureau: AlmapBBDO

Productie: ICONOCLAST

 

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie