Premium

#withGalaxy-campagne promoot ‘mobiele mediastudio’

De campagne is een showcase die de functionaliteiten en kwaliteiten van de camera benadrukt, maar reikt verder dan dat.

Samsung, leider van de mondiale smartphonemarkt, wil zijn klanten bewust maken van de diverse mogelijkheden die de camera van zijn vlaggenschepen, de Galaxy S-modellen, biedt. Met reden, beweert Gerben van Walt Meijer, hoofd marketing Nederland van Samsung Electronics Benelux, ‘want onze smartphone-camera behoort tot de beste van de markt.'

In samenwerking met bureau Cheil heeft Samsung daarom de #withGalaxy-campagne ontwikkeld en vorige maand gelanceerd. Alle beelden van de commercial zijn met een Galaxy S10 of Note10-model opgenomen. ‘Het doel was om Samsunggebruikers uit te dagen alle functionaliteiten en de kwaliteit van de camera op hun mobiel ten volle benutten’, aldus Thijs de Boer, executive creative director van Cheil Amsterdam.

Camerafunctionaliteit

De Samsung Galaxy waarvan jaarlijks nieuwe modellen verschijnen, onderscheidt zich van andere merken door de hoge kwaliteit van het beeldscherm enerzijds en de goede camerakwaliteit en het brede functionaliteitenpalet anderzijds. 'Vooral de camera is een van de belangrijkste reasons to buy; onze unique selling point,’ volgens Van Walt Meijer. ‘Uit onderzoeken die we bij Samsung- en niet-Samsunggebruikers deden, blijkt dat de eerste groep de camera enorm waardeert.’

The worst Instagram account. Ever.

Met vaste partner, bureau Cheil, heeft Samsung in het recente verleden al diverse campagnes ontwikkeld die met name de kwaliteit en functionaliteiten van de Galaxy- camera benadrukken, zoals deze. De Boer noemt twee voorbeelden: ‘In 2017 lieten we met de Worst Instagram Account Ever-commercial (zie boven) zien hoe goed de foto's zijn die met een Galaxy S7 op het donkere IJsland genomen worden. Dat de S7 ook in de schemer van de zonsondergang een mooi plaatje produceert, werd met de #ownTheTwilight-campagne duidelijk gemaakt. 'Van Walt Meijer: ‘Zeker als je kijkt naar low light-condities dan is de Galaxy ongeëvenaard.’

Inspireren

De #withGalaxy-campagne blijft een showcase die de functionaliteiten en kwaliteiten van de camera benadrukt, maar reikt eveneens verder dan dat. De Boer vertelt waarom: ‘ Onderzoeken laten zien dat mensen maar een klein deel van de camera gebruiken. Met deze campagne willen we de Galaxy-gebruikers inspireren deze ten volle te benutten. Om mensen daartoe te bewegen hebben we gekozen om ze juist op hun creativiteit aan te gaan spreken.’

Van de Walt Meijer: ‘Wat we wilden laten zien is dat iedereen met een Samsung een contentcreator kan zijn, door te laten zien dat het toestel in staat is om professionele content te maken. Eigenlijk heb je geen dure spiegelreflexcamera en dure lenzen meer nodig naast je Galaxy.’

Verbaasd over de mogelijkheden

Toen Cheil bezig was de Rulebreaker-campagne op te nemen waren, viel het op hoeveel er mogelijk was met alleen al de pro-stand. De Boer: ‘Dat wisten wij ook nauwelijks. En dan zijn wij een professioneel reclamebureau van Samsung. Dus daar wilden we echt meer mee doen.’

Laten zien wat er mogelijk is. Dat deed Samsung niet alleen met de #withGalaxy-campagne, maar ook met de influencerfilm ‘House of no Limits’ die naar aanleiding van Halloween werd gemaakt. De opnames van deze influencerfilm werden gemaakt met een Galaxy-smartphone en in de nieuwe ‘dynamische’ videoclip ‘Blijven’ van Lil’ Kleine laat Samsung je zelfs meespelen in de videoclip (meer info hier).

Betrekken is uitdagen en voordoen

Omdat de #withGalaxy-campagne gebruikers wil uitdagen zelf professionele content te maken, hebben Cheil en Samsung als integraal onderdeel van de campagne challenges ontwikkeld die deze maand zullen worden uitgerold. De Boer: ‘We gaan de consument hiermee uitdagen om de portretten na te bootsen die we in de tv-commercial laten zien. Bij diverse scènes in de clip zijn verschillende technieken gebruikt en zijn bovendien influencers betrokken die zelf contentcreators zijn. In de #withGalaxy-challenges dagen de influencers de Samsung-gebruikers uit deze technieken zelf te gebruiken en vervolgens hun creaties te uploaden naar het forum. Er zijn ook speciale tutorials gemaakt die eenvoudig uitleggen hoe je bepaalde technieken toepast.’

Platform voor talent

De challenges zijn deze maand gestart met fashion-talent Daniëlle Cathari (zie het voorbeeld hier) en singer-songwriter Teske de Schepper (te zien in deze onderwaterscène). Twee andere influencers die in de clip voorkomen, volgen nog met een eigen uitdaging. ‘De inzendingen verspreiden we via de sociale-mediakanalen. We gaan nog verzinnen op welke wijze we dit platform volgend jaar verder gaan uitbouwen. Zeker met het oog op de Zomerspelen is er veel mogelijk. Het kan een platform worden waar talentvolle creatieven kunnen laten zien wat ze kunnen.' 

Van de Walt Meijer: ‘De bedoeling is om de gebruiker echt te inspireren om zelf content te maken. Hun Galaxy is meer dan een telefoon met een camera, hij kan ook een mediastudio in handformaat zijn.’

premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie