Zeeman komt met Zuinig-campagne, met eigen productlijn

Na de Skeer-kledinglijn komt Zeeman opnieuw met iets 'goedkoops', een campagne over Zuinig.

Zeeman lanceert een nieuwe campagne, ‘Zeeman is Zuinig’, compleet met een eigen productlijn en een ode aan ‘Generatie Z’. Jongeren in deze leeftijdscategorie zijn verrassend zuinig in vergelijking met eerdere generaties, volgens Zeeman.

Zeeman wil voor deze campagne samen met deze Generatie Zuinig optrekken om anderen te laten zien dat je op heel veel verschillende manieren zuinig kunt zijn.

Zuinig-producten

De kledingketen introduceert daarbij een Zuinig-productlijn, met ‘kwalitatieve, tijdloze basics’ en alledaagse, herbruikbare producten.

Ook laat het met #zuinigtips in de campagne zien hoe je zuinig door het leven kan gaan. Van kapotte kleding niet weggooien maar repareren tot een broodtrommel meenemen in plaats van boterhamzakjes.

‘Iedereen heeft het tegenwoordig over duurzaam, maatschappelijk verantwoord, circulair, cradle to cradle en meer. Zeeman noemt dat gewoon zuinig’, schrijft de winkelketen. ‘Zuinig als het gaat om mensen, maatschappij en milieu.’’

zuinig-producten
broodtrommel

‘Zuinig zijn we altijd al. En we worden er steeds beter in, want het levert heel veel op, zegt Arnoud van Vliet, manager CSR & Quality bij Zeeman. ‘Door zuinig te zijn, kunnen we verantwoorde kwaliteit bieden voor de laagst mogelijke prijs.’

Zo werkt Zeeman sinds 2019 samen met de Fair Wear Foundation en met openbare productielocaties. Volgens het laatste MVO-jaarverslag is 42% van het gebruikte katoen duurzaam en kunnen klanten sinds kort in alle Nederlandse filialen kleding inleveren voor hergebruik.

 

Hesjes en grijpers

Met de nieuwe campagne wil Zeeman mensen inspireren en laten zien dat zuinig zijn eigenlijk heel normaal gedrag is. Van Vliet: ‘We hoeven niet altijd mee te doen aan de laatste modetrends of weer water in een wegwerpflesje te kopen. Generatie Z is hier in onze ogen een toonaangevend voorbeeld van.’

Zeeman houdt op zaterdag 19 maart door heel Europa een groot opgezette opruimdag. Op deze dag gaan Zeeman-medewerkers en klanten aan de slag met het opruimen van de buurten rondom Zeeman-filialen. Het opruimen is geen eenmalige actie, want het hele jaar door kunnen bij Zeeman hesjes en grijpers worden geleend om de buurt op te ruimen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie