Zo wil De Persgroep lezers werven: ‘Word ook een krantenmens’

Tegenwoordig lezen we een stuk minder vaak de krant. Deze campagne hoopt daar verandering in de brengen.

Mediabedrijf De Persgroep start een campagne om lezers te werven. Het thema ‘Een krantenmens heeft het gemakkelijk’ moet de gidsrol van de krant benadrukken. De campagne is opgezet in samenwerking met Shoq. 

De Persgroep wil de krant relevant maken. Het thema ‘krantenmens’ moet daarbij helpen. Volgens de organisatie is een krantenmens altijd up-to-date, heeft een gefundeerde mening en maakt de juiste keuzes. Dit maakt het leven een stuk gemakkelijker. 

Barrières

Het concept, ontwikkeld door Shoq, brengt deze elementen in beeld middels een video met een salescomponent. De video speelt in op de trend dat een krant lezen voor steeds minder mensen een dagelijkse routine is, legt Alexander Kosman, creative director Shoq, uit. ‘Mensen ervaren steeds meer barrières voor het lezen van de krant, wat de verkoop belemmert. Wij zijn op zoek gegaan naar een manier waarop we de krant relevant kunnen maken, en hebben daarvoor een concept en thematiek ontwikkeld.’

Online privacy

In het tv-spotje leggen een aantal mensen uit waarom zij een krantenmens zijn. ‘De krant geeft mij het vertrouwen dat ik gezond leef’, zegt een tennisser. ‘Ik weet nu hoe belangrijk online privacy is’, zegt een vrouw van middelbare leeftijd op de bank in haar huiskamer. Ondertussen zet ze haar locatievoorziening uit op d’r telefoon.

‘De commercial laat op een vrolijke en inhoudelijke manier de veelzijdigheid van de krant zien. Ook wil de Persgroep op een subtiele manier laten zien dat de krant je via de telefoon, tablet en pc door het leven gidst’,  marketingmanager Cornel van Buuren bij de Persgroep.

De campagne wordt uitgerold op televisie, radio en online. 

Credits

Opdrachtgever: de Persgroep
Verantwoordelijk: Cornel van Buuren en Dennis Brouwers
Bureau: Shoq
Creatief Directeur: Alexander Kosman
Account: Joke Ploeg
Project manager: Suzanne van Beekum
Strategie: Bauke Nater
Art Director: Tom Klaver
Copywriter: Sebastiaan Witteveen
Agency producer: Gerben Molenaar
Productie: MyChannels
Producer: Cees Clous
Regie: David van der Vegte
Fotografie: Suzanne Karsters

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie